IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Rainbow - концептът, който дори Ferrari забрави

Този модел е всъщност първият на марката със средно разположен двигател и твърд подвижен покрив

Rainbow - концептът, който дори Ferrari забрави

Във Ferrari твърдят, че 458 Spider е първият суперавтомобил на марката със средно разположен двигател, който има твърд подвижен покрив. Изглежда обаче, че някой не познава добре собствената си история, защото това не е напълно вярно: концептът Ferrari Rainbow от 1976 г. от Bertone използва същото средномоторно разположение и подобен дизайн на сгъваемия покрив. Вярно е, че за разлика от съвременния си колега, покривът на Rainbow няма електрическо задвижване: той ръчно се сваля и прибира в специално отделение в задната част.

Първоначално, Ferrari Rainbow не е планиран за масово производство. Това дава на Bertone и главния й дизайнер Марчело Гандини свободата да експериментират. За основни стилистични решения са използвани клиновиден профил и остри ъгли, които никога не са прилагани при автомобили с марката Ferrari.

Концептът изпреварва времето си четвърт век. Когато е показан за пръв път през 1976 г., обществеността все още се адаптира към противоречивите форми на проектираните от Гандини Lamborghini Countach и Ferrari 308 GT4. Все пак, по това време за еталон на красотата се считат Lamborghini Miura и Ferrari 246 Dino с техните максимално плавни линии. Но през 80-те години на мода навлиза ъгловатият дизайн, което означава добри перспективи за Rainbow.

Подвижният елемент на покрива трябва да се завърти на 90 градуса и след това да се постави в специално отделение между купето и 3,0-литровия V8, монтиран в основата. Този ръчен механизъм може да се счита за първообраз на това, което видяхме във Ferrari 458 Spider.

Още снимки - в галерията по-горе

0 от 500