IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Печелим или губим, ако сменяме предавката по-рано?

Ранното и бързото превключване звучат като едно и също нещо, но всъщност са доста различни

Печелим или губим, ако сменяме предавката по-рано?

На пръв поглед може да ви се стори, че "ранно" и "бързо" сменяне на предавката се отнасят за едно и също нещо. Всъщност това са два съвсем отделни термина, всеки от които носи различни ефекти със себе си.

Ранното превключване е термин, който се използва за навременно задействане на по-горна предавка - преди двигателят да е влязъл във високи обороти. Ранното превключване намалява наличната към момента мощност на автомобила. Така ускорението не може да бъде много бързо. В същото време разходът на гориво пада. Когато превключите рано, може да карате много икономично. Този тип шофиране се нарича и шофиране на ниски обороти, защото се използва само долната част на оборотния диапазон на автомобила.

Когато говорим за бързо превключване, се има предвид друг тип техника. Тя може да бъде научена от всеки. При ускорение кракът остава на газта. В същото време се натиска съединителят. Така се получава ефект на „междинна газ“. В същото време оборотите остават високи, защото десният крак продължава да натиска газта.

Бързото превключване трябва да се упражнява, защото може да претовари предавателната кутия. Намерете баланса между подаване на газ и натискане на съединителя. Едва тогава бързото превключване може да ви донесе ползи.

Превключване

Когато искате да постигнете бързо висока скорост на магистралата, трябва да превключвате бързо. За разлика от икономичното ранно превключване педалът се натиска докрай. Ускорението се подпомага от бързото превключване. Ако превключвате бавно, ускорението се прекъсва за по-дълго време и желаната скорост не се достига достатъчно бързо.

Бързото превключване при модерните автомобили е по-лесно, отколкото при старите. Ходът на лоста на модерните кутии е по-къс и съединителят отговаря по-добре. Ако ускорението не ви е достатъчно, трябва да върнете една предавка. Така оборотите се увеличават и автомобилът ускорява по-интензивно.
Степента на ускорението зависи от мощността на двигателя. Двигателите с по-ниска мощност не развъртат така добре на високи обороти.

При високи обороти разходът на гориво се увеличава. Бързото движение по магистрала с над 130 км/ч може да доведе до разход от 50 % над средния. Имайте това предвид, когато предвиждате бързо шофиране между две точки.

Важно е да не забравяте и безопасността. Бързото превключване и бързото шофиране водят до по-висок риск за вас и другите участници в движението. В нормалния трафик този тип превключване не трябва да се използва. Употребата му е препоръчителна на празна магистрала при сухо време и дневна светлина.

Снимки: Volkswagen, Autoscout24

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Превод ( преди 2 месеца )
    Така ли не разбрахте че статиите се превеждат само, какво псувате само, тъпи са чужденците да ние сме си баш
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 6 месеца )
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 6 месеца )
    Даже докато си дал газ до ламарината не забравяй да напъваш лоста на скоростите в посока на следващата скорост и във желания момент само сритваш съединителя за да прескочи лоста към следващата предавка..... но за да усвоиш великата техника за потрошаване на коли не забравяй да си пуснеш новия албум на Слипнот!!! Ако се чува стържене не напъваш достатъчно на скоростния лост!!! А за перфектни резултати ритайте съединителя с кубинка и при по високи обороти!!!
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Към аутомедиа ( преди 6 месеца )
    А към автора и редактора имам следния въпрос - ако създавате и, респективно, допускате до публикуване толкова много статии с ниско качество на съдържанието, не е ли време за смяна на сферата и/или позицията? Съшите пари се изкарват и с други дейности, но не ви ли мъчи и демотивира всичкия този негативен фийдбек от хората, за които уж се грижите да получават качествено съдържание (нали все пак е във ваш интерес да имате повече читатели и положителни мения, най-малкото за да увеличите печалбата си
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Към аутомедиа ( преди 6 месеца )
    Automedia, знам, че в момента четете коментарите и си мислите "абе мани ги тия лаладжии. Може да говорят по наш адрес, ама сайта се чете, нали? (=приходи). Но точно заради това искам да попитам - ако под повечето статии получавате отзиви как статията е некадърно и технически неграмотно написана, упреци към журналистите ви и т.н., а под много малко статии отговори от типа "Браво! Не очаквахме толкова добра статия!", не смятате ли, че наистина трябва да преразгледате служителите ви и уменията им?
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Кошаям ( преди 6 месеца )
    Е.. по-голяма глупост скоро не бях чел... Какво означава думата журналист....дипломиран неграмотен човек при, който невежеството е нещо нормално и приемливо за аудиторията.
  • #6
    29 rate up comment 0 rate down comment
    JEEP ( преди 6 месеца )
    Много е ефективно да не махаш крака от газта като сменяш предавките, особено ако искаш да си *** съединителя!
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тя всяка статия тук е майтап. Не случайно се нарича Ауто комедия сайта, а не медия. Пълни комедианти са списващите това вехто сайтче. Да трият и манипулират форума са номер 1. Да си оправят елементарните грешки обаче не ги тъси. Пълни неграмотници!
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тая статия някакъв майтап ли е?
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 6 месеца )
    Мега Гига Яката статия ! Хахаха