IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Hyundai направи водороден камион с футуристичен дизайн

Люк Донкерволке е бил вдъхновен от локомотивите ар-деко

Hyundai направи водороден камион с футуристичен дизайн

На изложението за товарни и лекотоварни автомобили North American Commercial Vehicle Show (28 до 31 октомври) в Атланта Hyundai показа нов камион, чийто дизайн сякаш идва от научнофантастичен филм. Техниката му също е интересна, тъй като се задвижва от водород.

Hyundai HDC-6 Neptune е студия от Class 8, в който влизат най-тежките камиони в САЩ (над 15 тона). Дизайнът му е вдъхновен от парните локомотиви от епохата на ар-деко и е дело на Люк Донкерволке, който от 2016 г. е главен дизайнер на концерна Hyundai-Kia.

Докато горната част на влекача е изцяло остъклена, долната е ребровидна, което подобрява охлаждането. Кокпитът също е с екстравагантен дизайн. Въртящите се седалки подсказват, че камионът ще може да се движи и автономно.

Hyundai

Водородното задвижване е избрано от Hyundai заради късите времена на зареждане, високата товароносимост и големият пробег с едно зареждане. В момента фирмата проучва възможностите да се работи по подобряване на инфраструктурата за зареждане с водород в САЩ.

Освен футуристичния влекач, Hyundai представя и подходящото хладилно ремарке – Hyundai Translead Nitro ThermoTech. То работи с азотна охладителна система, която трябва да има 90 процента по-ниски емисии въглероден двуокис от обичайните хладилни ремаркета. Освен това системата работи почти безшумно и намалява натоварването за шофьора. Страните, покрива и предната стена се състоят от материал от пяна, което прави ремаркето по-леко, по-стабилно и по-добре изолирано.

Hyundai

Камионът е част от стратегията на фирмата, според която от 2030 г. ще бъдат произвеждани по над половин милион автомобила с горивни клетки. Част от нея е представеният през 2013 г. ix35 FCEV, който през 2018 бе заменен от Nexo.

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Спесимен ( преди 1 година )
    Малко водородни сметки : Тойота Мираи минавала 100км с 1,2кг. водород, който досега струваше малко над 16$/кг. Или с 34 лева минавате 100км. Отскоро има нова цена по места 12$. Пак е много далеч. Трябва най-много 6$, дори по-малко. Освен това електричество от горивни клетки може да се получава и от метан. Вярно, при много висока работа температура (над 300градуса), но може. А и водорода няма с какво да го спреш. Преминава дори през стените на бутилката.