IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-важните изобретения в историята на автомобила - III част

От прекъсващите чистачки до двойния съединител: кой ни даде нещата, без които днешните коли са немислими

Изобретен през 1885, автомобилът дълго след това си остава просто една самоходна каруца - без кой знае колко сложни технологии и дори без елементарни удобства като отопление. Нужни са още стотици изобретения, за да придобият колите ни вида, с който сме свикнали. В третата част на нашата поредица ще ви разкажем за раждането на неща като въздушните възглавници, прекъсващите чистачки, адаптивното окачване и автоматика с двоен съединител.


Най-важните автомобилни изобретения (ГАЛЕРИЯ):



 

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Митьо ( преди 2 години )
    Съединители с два и повече дискове има отдавна, но не съм сигурен дали да с два отвеждащи вала или само с един. За навигационната система - измислена е в САЩ в началото на ХХ век, от човек не от конкретна фирма. Основавала се е на хартиен диск, на който имало упътване кога и на къде да се върти геврека.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 4 години )
    Всъщност трансмисия с два съединителя е измислена във Франция още преди Втората световна, после вариации са монтирани на специални бройки от първия Ford Fiesta и на Peugeot 205, Porsche слага нещо подобно на колите си за Льо Ман, Audi - на S1. Но първата достатъчно достъпна като цена и достатъчно надеждна за серийно производство такава кутия си е на VW от Golf R32, така че в съвременния й вид тъкмо те я наложиха на пазара
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хидропневматичното окачване в Ситроен го има още от Traction Avant през 50-те, но какво общо има това? Магнитното окачване, което се адаптира в реално време според сензорните данни за настилката, е нещо коренно различно
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Jovani ( преди 4 години )
    А в Ситроен го има от 1993 във Ксантия и XM (Hydractive 1 and Hydractive 2), като във версия Activa Xantia е ненадмината във "лосовия тест" и до ден днешен със 85км/ч. От 2001 във С5 и от 2005 във С6 е със последната генерация Hydractive 3/3+, като във С6 е със предсказване на поведението спрямо релефа на пътното платно
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Двойният съединител е направен от Порше в началото на 80-те, а не от ФВ през 2003-та.