Изобретен през 1885, автомобилът дълго след това си остава просто една самоходна каруца - без кой знае колко сложни технологии и дори без елементарни удобства като отопление. Нужни са още стотици изобретения, за да придобият колите ни вида, с който сме свикнали. В третата част на нашата поредица ще ви разкажем за раждането на неща като въздушните възглавници, прекъсващите чистачки, адаптивното окачване и автоматика с двоен съединител.
Най-важните автомобилни изобретения (ГАЛЕРИЯ):
Контролът на сцеплението: Buick (1971)
Американската компания въвежда първия тракшън контрол, наречен MaxTrac. От днешна гледна точка това е доста примитивна и ненадеждна система, която прекъсва подаването на искра, ако засече загуба на сцепление. Освен че влияе зле на двигателя, това значително повишава вредните емисии.
Едва през 1987 Mercedes, BMW и Toyota, въведоха контрол на сцеплението от съвременен тип, който ползва спирачките и ограничава впръскването на горивото при нужда.
Американската компания въвежда първия тракшън контрол, наречен MaxTrac. От днешна гледна точка това е доста примитивна и ненадеждна система, която прекъсва подаването на искра, ако засече загуба на сцепление. Освен че влияе зле на двигателя, това значително повишава вредните емисии.
Едва през 1987 Mercedes, BMW и Toyota, въведоха контрол на сцеплението от съвременен тип, който ползва спирачките и ограничава впръскването на горивото при нужда.