IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Холандски суперболид ускорява до 100 за 2,78 секунди

Страничното ускорение на Donkervoort D8 GTO-JD70 в завой също е рекордно – над 2 g

Холандски суперболид ускорява до 100 за 2,78 секунди

Още през август холандският производител на роудстъри Donkervoort обяви, че по случай 70-ия рожден ден на основателя на фирмата Йоп Донкерфорт ще създаде модела D8 GTO-JD70. Сега автомобилът вече е официален.

Най-сериозно впечатление прави възможността му да постигне странично ускорение в завой от повече от 2 g, т.е. два пъти повече от силата на земното ускорение. При това в серийнита си версия с нормални гуми.

JD70 е замислен както за шосето, така и за пистата. С 421 к.с. и тегло от под 700 кг JD70 е най-спортния Donkervoort, правен някога. При ускорение той достига 1,02 g, което позволява спринт до 100 за 2,78 секунди. Спирането е още по-внушително. Максималното обратно ускорение тук е 1,65 g със серийните полусликове. Специални сликове позволяват още по-къса дистанция.

Donkervoort

Всичко това става възможно посредством петцилиндров 2,5-литров турбомотор от Audi TT RS с мощност 420 к.с. и 520 нютонметра. Мощността се прехвърля към задните гуми с петстепенна механична предавателна кутия.

JD70 притежава блокируем диференциал, а окачването е с регулируеми стабилизатори отпред и отзад. Амортисьорите също се регулират в три степени. Ауспуховата система със страничните накрайници също е нова. Филтър за твърди частици помага за покриване на нормите Euro 6d-Temp.

Аеродинамични подобрения помагат за постигане на сила на натиск от 80 килограма на задния мост и 50 на предния. Отвори в предните калници позволяват въздуха между гумата и калника да излезе, което подобрява максималната скорост и намалява повдигането. Същата задача има и задният дифузьор, наред с охлаждането на диференциала.

Donkervoort

Каросерията е изработена на 95 процента от карбон, наречен "Ex Core". Освен изключително здрав, този материал е и много лек.

За разлика от модерните автомобили в Donkervoort JD70 електронните системи са намалени до минимум, за да остане изживяването зад волана възможно най-естествено. Предавките се сменят ръчно, а серво за волана няма. JD70 притежава тракшън-контрол, който може да бъде изключван и регулиран в силата на работата си.

Доставките започват през пролетта на 2020 г. Базовата цена за холандския модел е 163 636,36 евро. Ще бъдат произведени общо 70 бройки – по една за всяка година на Йоп Донкерфорт. Както е обичайно за марката, собствеността на JD70 отваря вратата за многобройни пистови събития, обучения и пътувания.

Снимки: Donkervoort