Компанията Volkswagen представи в централата си във Волфсбург осмото поколение на най-популярния си модел - Golf. Световните продажби на автомобила стартира през 2020 г.
За 45 години от Golf са продадени 35 милиона единици, като за целия този период бяха пуснати 7 генерации. Всички те се отличаваха със строгия си и изчистен дизайн, като новият модел не прави изключение. Автомобилът е запазил познатите пропорции, но все пак изглежда по-спортно и по-стремително. Най-сериозни промени в екстериора са засегнали фаровете и мигачите.
В сравнение със своя предшественик новият хебек е пораснал на дължина с 26 мм (до 4284 мм), но е по-тесен с 10 мм (1789) и по-нисък с 36 мм (1456). Разстоянието между двете оси е увеличено с 16 мм и вече достига 2636 мм. Както и досега, багажникът побира 380 литра.
Малката промяна на формата на каросерията е позволила на инженерите на Volkswagen да подобрят коефициента на аеродинамично съпротивление Сх. При новия Golf той е 0,275, което е почти колкото на най-икономичната версия от седмото поколение на модела Bluemotion (0,27).
Главната промяна в интериора е почти изцяло цифровия интерфейс, при който бутоните и превключвателите са сведени до минимум. Управлението на повечето функции става с мултиволана и екрана на мултимедийната система. Още в базовата версия той е обединен с 10,25-инчовия виртуален приборен панел, от които се управляват основните системи на атомобила.
Новият Golf получава също тризонов климатик, проектор на предното стъкло, гласово управление на мултимедията с интегриран виртуален помощник Alexa, широк набор от онлайн-сервизи и функци, както и акустична система Harman Kardon. В оборудването е включена и система да полуавтономно движение IQ.DRIVE, която поема управлението при скорост до 210 км/ч.
Всички версии получават и технология за общуване с други участници в движението Car2X, възможност за отключване на вратите без използване на ключ, който е заменен от смартфона на собственика, както и съхранение на персоналните настройки на автомобила в "облак".
Гамата двигатели е доста широка, като мощността им варира от 90 до 300 к.с. Те работят на бензин, дизел и метан, като са свързани с нова 6-степенна механична скоростна кутия или DSG. Има и 5 хибрида. При версиите с роботизирана трансмисия няма физическа връзка между мотора и трансмисията, което е позволило повече място в салона.
На първо време хечбекът излиза с избор от 9 двигателя. Това са бензиновите 1.0 TSI с 90 и 110 к.с. и 1.5 TSI със 130 и 150 к.с., както и нов дизел - 2.0 TDI, развиващ 115 и 150 к. Новият Golf ще се предлага още в три варианта на "мек хибрид" с 48-волтов стартер-генератор еTSi, който развива 110, 130 и 150 к.с.
По-късно ще се появят два хибрида, който ще се зареждат от електропреносната мрежа - eHybrid. При тях литиево-йонната батерия е с 13 кВт/ч, а мощността на агрегатите е 204 и 245 к.с. Ще има и спортни версии GTI и GTD, вариант 4Motion, хот-хеч Golf R и Golf TGI на метан.
Още снимки - вижте в галериите.
Снимки: Motor1