Премиерата на новия Land Rover Defender породи любопитна дискусия за това как са се променили най-добрите всъдеходи през годините след излизането на първото им поколение. Мнозина считат, че тези автомобили са загубили качествата си, които ги превърнаха в легенди. Как обаче стоят нещата в действителност? Нека сравним световно известните машини с висока проходимост, които сега са на пазара, с техните прародители.
Първият Land Rover от 1948 г. също е направен под влиянието на Willys. Машината е на рама, има зависимо окачване с ресори и мотор с 50 к.с. Първата версия получава муфа на трансмисията, с която се заключва предната ос при отпускане на педала на газта, но скоро марката се отказва от нея. По-късно се появява постоянно задвижване на четирите колела и блокировка на междуосевия диференциал.
Новият Land Rover Defender запазва постоянното задвижане на четирите колела и блокировката на задния диференциал. Има и модерна система, позволяваща промяна на режимите на работа на транмисията в зависичост от условията. Двигателите са с мощност от 240 до 400 к.с., а пътният просвет в базовия вариант е 216 см. При версията с пневматично окачване той достига 291 см.
Снимки: Производителите