Премиерата на новия Land Rover Defender породи любопитна дискусия за това как са се променили най-добрите всъдеходи през годините след излизането на първото им поколение. Мнозина считат, че тези автомобили са загубили качествата си, които ги превърнаха в легенди. Как обаче стоят нещата в действителност? Нека сравним световно известните машини с висока проходимост, които сега са на пазара, с техните прародители.
Предшественикът на първите всъдеходи в Европа и Япония е американският Willys MB от Втората световна война. След нея започват да излизат по-комфортни модификации, но автомобилът запазва своите класически качества. Стоманената рама се съчетава с твърди ресори на окачванено. Предният мост се заключва, а заедно с механичната скоростна кутия има и раздатка с понижаващи предавки. Моторът развива 60 к.с.
Сегашният Jeep Wrangler е един от малкото автомобили, които са запазили качествата на своя дядо и дори е добавил някои неща, с които Willys не е разполагал на времето. Той отново е на твърда рама, като отпред вместо ресори има пружини. Базовият пътен просвет е 190 мм. Има версии с постоянно задвижване на четирите колела, като те са с две или с четири врати. Моделът е оборудван с електронно управляема блокировка на диференциала. Двигателите са с мощност от 170 к.с. (дизелов) до бензинов с 272 к.с. Скоростните кутии са механична с 6 предавки или автомат с 5. Ощо-взето, Wrangler си остава един от най-забележителните всъдеходи на планетата.
Снимки: Производителите