Автомобилните производители прилагат какви ли не прийоми, за да намалят времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, като същевременно постигнат и по-нисък разход на гориво. Едно от най-важните неща, освен ниското тегло на колата, е нейната аеродинамика. Тя се определя от коефициент на аеродинамично съпротивление и се обозначава с Сх (може също с Cd или Cw).
Любопитното е, че хиперколите и суперколите с мощни двигатели често имат по-лоши показатели от стандартните серийни автомобили. Причината е в спойлерите, антикрилата, сплитерите, дифузьорите и другите допълнителни елементи, необходими за стабилизирането на автомобила при високи скорости. Заради тях се налага да се жертва именно обтакаемостта на каросерията.
Този показател става особено важен за електромобилите и хибридите. Изданието Motor1 1 направи класация на серийните модели с най-добро аеродинамично съпротивление. И между тях няма суперколи или хиперколи, на има хибриди и електрически модели. Представяме ви Топ 15 на моделите с най-добра аеродинамика.
През 1996 г. концернът General Motors представи електрическия си модел EV1, чиито показатели са далеч от тези на повечето електромобили. Със стария тип батерии, които вече не се използват, този автомобил постига пробег от 160 км в идеални условия. Това се дължи на впечатляваща форма на EV1, която е подчинена изцяло на аеродинамиката. General Motors не предлага този модел в продажба, а единствено на лизинг, но той все пак попада в класацията.
Снимки: Производителите