Автомобилните производители прилагат какви ли не прийоми, за да намалят времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, като същевременно постигнат и по-нисък разход на гориво. Едно от най-важните неща, освен ниското тегло на колата, е нейната аеродинамика. Тя се определя от коефициент на аеродинамично съпротивление и се обозначава с Сх (може също с Cd или Cw).
Любопитното е, че хиперколите и суперколите с мощни двигатели често имат по-лоши показатели от стандартните серийни автомобили. Причината е в спойлерите, антикрилата, сплитерите, дифузьорите и другите допълнителни елементи, необходими за стабилизирането на автомобила при високи скорости. Заради тях се налага да се жертва именно обтакаемостта на каросерията.
Този показател става особено важен за електромобилите и хибридите. Изданието Motor1 1 направи класация на серийните модели с най-добро аеродинамично съпротивление. И между тях няма суперколи или хиперколи, на има хибриди и електрически модели. Представяме ви Топ 15 на моделите с най-добра аеродинамика.
Това е хибрид, който се разрежда от мрежата, като беше показан през 2015 г. Първоначално Volkswagen XL1 е планиран като прототип за изпитания на нови технологии, но след това излиза и в серийно производство, макар то да е ограничена на 250 единици. Ако трябва да бъдем точни, неговият коефициент на въздушно съпротивление е 0.189, докато този на GM EV1 е 0.195.
Снимки: Производителите