Автомобилните производители прилагат какви ли не прийоми, за да намалят времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, като същевременно постигнат и по-нисък разход на гориво. Едно от най-важните неща, освен ниското тегло на колата, е нейната аеродинамика. Тя се определя от коефициент на аеродинамично съпротивление и се обозначава с Сх (може също с Cd или Cw).
Любопитното е, че хиперколите и суперколите с мощни двигатели често имат по-лоши показатели от стандартните серийни автомобили. Причината е в спойлерите, антикрилата, сплитерите, дифузьорите и другите допълнителни елементи, необходими за стабилизирането на автомобила при високи скорости. Заради тях се налага да се жертва именно обтакаемостта на каросерията.
Този показател става особено важен за електромобилите и хибридите. Изданието Motor1 1 направи класация на серийните модели с най-добро аеродинамично съпротивление. И между тях няма суперколи или хиперколи, на има хибриди и електрически модели. Представяме ви Топ 15 на моделите с най-добра аеродинамика.
Още при излизането на модела от германската компания побързаха да се похвалят, че произвеждат автомобила с най-добра аеродинамика. Коефициентът от 0.22 Cd е постигнат благодарение на компактната предна част, както и на уплътненията па каросерията, които помагат за избягване на прекъсването на въздушния поток. Седанът също прекара доста време в аеродинамичния тунел, преди да се появи на пазара, но пък определено усилията си заслужават.
Снимки: Производителите