Един от най-трудните тестове за безопасност в автомобилния свят, освен краш тестове, е така нареченият "лосов". Моделите на много производители се представят зле при това изпитание, а някои дори едва го минават.
Първо обаче, малко история. "Лосовият тест" получава името си през 1997 г., когато кадри и снимки на Mercedes-Benz A Class, който се приземява на покрив по време на изпитание, се появяват по медиите в цял свят. Шофьорът, който остава невредим, казва, че целта на теста била да се определи дали колата може да маневрира безопасно около внезапно препятствие, като лос например. Терминът остава и 22 години по-късно лосовият тест се използва като упражнение, при което колата трябва да избегне внезапно появил се предмет или човек, докато се движи с прилична скорост.
Е, електрическият Jaguar I-Pace стана вторият кросоувър, който в рамките на месец показа трудности при този тест, извършен от журналистите от популярния YouTube канал km77.com. Кросоувърът доста трудно се справя при преодоляването на конусите, които имитират внезапно появило се препятствие на пътя, при скорост от 77 км/ч. Колата очевидно излиза извън контрол, пропуска и събаря конуси, сякаш тежи два пъти повече от реалното и е с калпави гуми. При един от опитите външното колело дори блокира. Вижда се как автомобилът продължава да "лети" към конус, макар колелата да обърнати така, че да заобиколят препятствието.
В средата на септември, трудности с теста показа и кросоувърът Toyota RAV4. Екипът на шведското издание Teknikens Varld отбеляза "опасното поведение" на автомобила по време на маневрите, като посочиха, че "електронната система за контрол на стабилността се забавя". Toyota побърза да опровергае резултатите, уверявайки клиентите, че няма от какво да се притесняват на пътя.