fallback

Климатикът често заблуждава шофьорите при студено време

Знаете ли при какви температури се изключва компресорът през зимата?

Падането на температурите навън вече е факт, което особено сутрин кара шофьорите да започват да затоплят автомобилите си. За тази цел се използва климатикът, но колко полезен е той при студено време?

Масово се твърди, че климатикът може да се използва през зимата така, както и през лятото, когато изсушава въздуха и се бори с изпотяването на стъклата. Оказва се обаче, че това не е толко просто, тъй като съществува определена температура, при която се изключва компресорът.

Автомобилните производители често заблуждават клиентите си, като обясняват, че климатикът в тяхната кола може да се използва през цялата година. Това не е точно така, тъй като всеки от тях са има параметри. Например, при BMW минималната температура, при която работи компресорът на климатика е 1°C. Падне ли под нея, компресорът няма да се включи.

Що се касае до моделите на марките Porsche, Skoda или Kia, при тях системата спира да работи още по-рано - при 2°C. Китайските Great Wall са настроени по-зимно, ако може така да се каже - до минус 5°C, докато при колите на Renault е точно обратното - там компресорът престава да работи при 4°C. 

Някой може да попита, защо това е толкова важно? Ами, защото в автомобила липсва индикация, че компресорът на климатика не работи. Той може да се изключи, дори ако на централната консола свети лампа с обозначения AC on (тоест, климатикът е включен). 

fallback
  • #14
    Achtung ( преди 5 години )
    Това със звездите е Д. У. Х. А
  • #13
    Achtung ( преди 5 години )
    abc +++ точно от награветалите почва да духа топло, почти всички дизели са с такиви елементи, че даже и при някой бензинови, внос от северни страни.
  • #12
    някой ( преди 5 години )
    Инверторен тип управление на двигател означава плавно управление по честота или напрежение на оборотите на ел.двигател ( в случая на компресора на колата е невъзможно, защото е с ремъчно задвижване). Няма отношение към това дали с трипътен вентил може да обръща потока на флуида към радиаторната пита до предния радиатор или към купето.
  • #11
    abc ( преди 5 години )
    Климатиците на колите с бенз./дизел само охлажат.Не са инверторни. Топло има достатъчно от загрятия антифриз на двигателя. При някои автомобили, особено дизели, за допълнителен комфорт се слага ел.реотан и вентилатора обдухва него. Като печка "духалка". Затова веднага при някои се усеща топло. Но не е от компресора на климатика, нито от антифриза. На много коли лампичката "AC" си свети "правилно" само когато работи компресора. При други свети постоянно - "разрешено пускането на компресора".
  • #10
    някой ( преди 5 години )
    Това означава ли, че след като 30 сек. след стартиране на ДВГ и последващо включване на климатк ( климатроник ) е невъзможно да измервам 53.7 градуса на въздуха излизащ от дюзата измерени с датчик Платина 1000, при положение, че на охлаждане за същото време постига 8,4 градуса. При външна температура 11.4-5 градуса?
  • #9
    До 8 ( преди 5 години )
    Системата работи само в една посока на *** автомобил с ДВГ. Електричките имат / не всички / термопомпа с двоен режим на работа
  • #8
    някой ( преди 5 години )
    До 7 - пояснете моля. Образованието ми е на ниво основно. Колата е дизел и й трябват около 10 км или поне 15 минути при температура под -5 градуса, за да постигне повече от 50 градуса на охлаждащата течност, откъдето евентуално да замести климатика. Моята кола по емпиричен път оборва написаното в статията. Та очаквам Вашето съждение. Според мен R134a като газ, който се изпарява при температура над -26 градуса, може да върши работа и при температури под -10 градуса. Може компа да не спира компр ...
  • #7
    До Н 3 ( преди 5 години )
    Викаш климатика на шкодата топли а? Боже колко необразовани хора има...
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Тойота хибрид ми е колата и климатика не престава да работи при каквата и да е температура, защото не е вързан с двигателя, а е електрически. Дали ще съм с включен или не климатик разходът на гориво е почти един и същ. на книга го дават да се повиши с 0,1-0,2л/100, което трудно можеш да го забележиш. Влизаш в колата, палиш и започва да ти дyха въздух с температура на която си го нагласил. Хитро го е измислил японеца.
  • #5
    младен ( преди 5 години )
    Ко...не!!! И сегашната и предишната кола зимата като се запоти и на минус 12-13 съм го пускал и си е работел. Незнам какво пишат.
fallback
Последни