fallback

Какво се крие зад цифрите при моделите на Peugeot

Кураторът на музей на френската марка опровергава популярна градска легенда

Запалените фенове на автомобилните марки познават добре историята им, както и тези на логата на компаниите производителки. Има обаче и не малко митове и легенди по тези въпроси. Наскоро BMW дори пусна специално видео, в което опровергава вкоренения мит, че логото на марката изобразява витло на самолет. Peugeot също има свои легенди, които обаче не отговарят на действителността.

Френското издание на Motor1 публикува интервю с куратора на музея L'Aventure Peugeot. В него той разказва как са се появили цифровите индекси вместо имената върху колите на марката. Популярната градска легенда гласи, че нулата по средата е била вмъкната, за да скрие дупката за манивелата за стартирането на двигателя.

Според експерта обаче, "всичко започна с Peugeot 201, където индексът означаваше 201-ият проект на марката". Оттогава Peugeot остави тези обозначения за моделната си гама, като първата цифра показва размера на автомобила. Така 401 бе по-голям от 301 и особено от 201. За съвременните модели това също е актуално.

Последната цифра обозначава поколението. Тоест, Peugeot 308 е осмото поколение автомобили от третия размер, което започна с 301. Това е проста и логична система, за разлика от много други автомобилни производители.

А нулата по средата? Тя означава само връзка между размера на автомобила и поколението. В крайна сметка, нулата в "имената" на моделите на Peugeot, се появи в онези дни, когато автомобилите вече нямаха нужда да бъдат стартирани с манивела.

fallback
  • #6
    Владимир ( преди 4 години )
    Петър,аз коментиртам статията,не изторията!
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Нулата прави нещата по-благозвучни и лесни за казване на френски. 208 вместо 28
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Спорно ми е малко колко последната цифра е поколението на модела. 108 / 208 / 308 / 508 вече излизат второ поколение (не фейс лифт). Дефакто трябваше да са х09. По скоро ще запазат х08 и ще вадят нови модели под това "име". Както 3 / 5 / 7 на БМВ или А1/2/3/4/5/6... или Порше си прави 911 от години.А 301 се появи след 308, като идеята му е да се продава на пазари като България, Румъния, Близкия Изток, северна Африка и други "бананови" държави.
  • #3
    Веско ( преди 4 години )
    Друг път, че нулата се появила след края на манивелите ;)
  • #2
    Петър ( преди 4 години )
    Владимир, май трябва да прочетете историята на 309 и тогава да казвате дали статията е смешна, или не.
  • #1
    Владимир ( преди 4 години )
    А пежо 309 е 9-то поколение?Поредната смешна статия!
fallback
Последни