Запалените фенове на автомобилните марки познават добре историята им, както и тези на логата на компаниите производителки. Има обаче и не малко митове и легенди по тези въпроси. Наскоро BMW дори пусна специално видео, в което опровергава вкоренения мит, че логото на марката изобразява витло на самолет. Peugeot също има свои легенди, които обаче не отговарят на действителността.
Френското издание на Motor1 публикува интервю с куратора на музея L'Aventure Peugeot. В него той разказва как са се появили цифровите индекси вместо имената върху колите на марката. Популярната градска легенда гласи, че нулата по средата е била вмъкната, за да скрие дупката за манивелата за стартирането на двигателя.
Според експерта обаче, "всичко започна с Peugeot 201, където индексът означаваше 201-ият проект на марката". Оттогава Peugeot остави тези обозначения за моделната си гама, като първата цифра показва размера на автомобила. Така 401 бе по-голям от 301 и особено от 201. За съвременните модели това също е актуално.
Последната цифра обозначава поколението. Тоест, Peugeot 308 е осмото поколение автомобили от третия размер, което започна с 301. Това е проста и логична система, за разлика от много други автомобилни производители.
А нулата по средата? Тя означава само връзка между размера на автомобила и поколението. В крайна сметка, нулата в "имената" на моделите на Peugeot, се появи в онези дни, когато автомобилите вече нямаха нужда да бъдат стартирани с манивела.