IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В кои страни най-трудно се взима книжка

Австралийците се обучават 48 месеца, полагат по четири изпита

В кои страни най-трудно се взима книжка

По принцип, получаването на шофьорска книжка, или СУМПС, както официално и сложно тя се нарича у нас, не е много трудно. Плащаш си за курс, изкарваш няколко часа кормуване, след това теоретичен и практичен изпит, и след няколко дни отиваш щастлив да си вземеш, дори да ти се наложи да почакаш няколко часа, заветния документ от КАТ. Възстановяването на шофьорски права също изисква само повторно полагане на изпити. В някои страни обаче, изискванията към бъдещите водачи за доста строги и взимането на книжка съвсем не е лесна работа. А и самото обучение предполага определени норми и изисквания към кандидатите. Ето кои са те.

Германия. Обучението по практика е трудно за много курсисти. Те могат да шофират колата под надзора на инструктора, докато той не прецени, че кандидатът е напълно подготвен за изпита. Цената за курса на обучение е най-малко хиляда евро, но по-неспособните трябва да плащат за допълнителни часове. Много бъдещи шофьори плащат за обучението си с кредит.

Швеция. В тази страна със суров климат обучението през зимата е задължително. Там е един от най-трудните теоретични изпити, който отнема 45 мин. През това време курсистите трябва да отговорят на 70 въпроса. Важно е не само да отговорят правилно на всички, но и да го направят бързо.

Шофьорски курс

Финландия. В тази скандинавска страна е наложително в етапа на обучение да се изучат техниките за шофиране в сложни ситуации, при които е възможно да се стигне до инцидент. След успешно обучение и полагане на изпитите, финландците получаван временни права за 2 години. През този период младите шофьори не трябва да допускат сериозни нарушения на правилата за движение по пътищата.

Италия. За да премине успешно теоретичната част от обучението, кандидатът трябва да е готов да отговори на няколко от общо 7000 въпроса. Всеки, който издържи успешно теорията и практиката, получава талон с 20 контролни точки, от които се приспадат съответен брой при различни нарушения. След като те бъдат изчерпани, шофьорът трябва да премине повторно обучение. Точките се възстановяват автоматично, ако са изминали поне 2 години от съответното нарушение.

Япония. Ако в тази азиатска държава курсистът не е проверил автомобила си преди практически изпит, не го допускат да го издържи. Освен това се взима предвид общото личностно състояние на бъдещия шофьор.  Недостатъчно сериозен човек зад волана означава липса на концентрация и неразбиране на опасностите от шофирането на автомобил.

ЮАР. Изискванията за изпита са близки до тези в Япония. Със съществената разлика, че в южноафриканска държава проблемът може да бъде решен "в кулоарите".

Шофьорски курс

Австралия. Това е страната с най-строги условия за получаване на книжка. Обучението отнема цели 4 години, като курсистът трябва да положи четири изпита - два теория и два практика. За самостоятелно управляване на МПС се издава един от следните сертификати: L (учащ се, курсист), P1, P2 и "книжка за възрастни". Всеки местен може да се запише на курс след навършване на 16 години. Преди да навърши 21 години обаче никой австралиец не може да получи последното ниво. Две години след като шофира с правата P2, той може да получи постоянна шофьорска книжка.

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 1 седмица )
    финландците затова са най-добрите рали пилоти. От малки се учат да карат в непредвидени ситуации. акто се стъмни...половин година на фарове
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На листовките в Германия можеш да имаш по няколко верни отговора. Може и всичките да са верни или грешни. Просто отвратителни листовки и много нелогични въпроси има, които просто трябва да се зубрят.А на кормуването късат за най малкото. Примерно не държиш през цялото време волана с 2 ръце.Имаш право да го пущаш само когато сменяш скоростите. Или пък предницата на колата е над стоп линия или настъпиш с някоя гума непрекъсната линия. Имам позната германка,която за 7-ми път я късат.Над 6000 е дала
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Еее хайде по3драви от сидни Ав$тралия, имам full licence и си карам автомтика доволно. Не ми гледайте книжката ами лайф стайла, къде мога да отида с колата и какво мога да видя и да си прекарам времето. Поздрави на Германията и всички изтърбушени държави. Казвам ви го от личен опит, направих началото на кариерата ми в западна европа преди GFC (инж. магистърче ИТ съм) и в момента е абсурдно да сравняваш лайф стайла в "развитите" европейски държави с този в Ав$тралия. По3драви
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хахаха в Германия 1000 евро кОрса никога не е бил. 2300 евро е най-евтиното, но никога няма да се разминеш с толкова. Материали, помагала, такси и т.н. И ги смяташ минимум 2500 евро. Задължително ще те накарат и няколко допълнителни часа да вземеш. Часовете са от 65 евро за 45 мин.Така че в най-добрия случай си приготвяш 2500-3000 евро и се молиш да не те скъсат,че всяко ново явяване е около 300 евро.И много трудно се взема в Германия. Листовките са отвратителни,а шофирането за най-малкото късат
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    тя книжката не кара така че вземаш назаем 1 000 лв отиваш в някоя автокъща избираш едно беенвенце ноф фнос 8 собственик взимаш и караш и си първи на селу даже регистрация от кат не ти трябва
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    За инфо - в Германия непълнолетен няма право на кредит / заем. Курса е доста на 1000Е, и общо взето се плаща от родителите (като подарък за завършването, което е на 18-19г). Теорията се плаща накуп, а след това за всеки час практика. Да не говорим, че докато не вземе теорията, колата може само да я чисти. И не зависи само от инструктура, а има мин брой часове които да кара (40ч * 45мин) . Това включва дори "нощно" (не фарове). И 2г пробация Сверявайте си малко информацията, преди да пишет ...