IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дания поиска целият ЕС да забрани двигателите с вътрешно горене

В отговор България и Литва настояха за ограничения върху износа на стари автомобили на Изток

Дания, подкрепена от още 10 държави-членки, призова Европейския съюз да приеме стратегия, която да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене навсякъде на територията му от 2030 година. Подобна мярка би засегнала и България. Ако предложението не получи достатъчно подкрепа, което е почти сигурно, датчаните искат поне на правителствата да се разреши да налагат подобни забрани на национално равнище.


Дан Йоргенсен, министър, Дания

Датският министър на екологията Дан Йоргенсен настоява целият ЕС да забрани двигателите с вътрешно горене от 2030 година

"Трябва да осъзнаем, че нямаме време за губене", коментира датският министър на климата и енергетиката Дан Йоргенсен след срещата на екоминистрите от общността в Люксембург в петък. "План А би бил да въведем такава забрана на общоевропейско ниво", коментира Йоргенсен и добави, че ако това не се случи, трябва поне отделните страни-членки да имат подобно право. Датското правителство още преди година обяви планове да забрани бензиновите и дизеловите автомобили от 2030 година, но после бе принудена да ги отмени, защото противоречат на европейските принципи за свободно движение на стоки.

Представителите на България, Словения, Литва и Латвия обаче са настояли Еврокомисията първо да помисли за мерки, ограничаващи износа на стари и замърсяващи автомобили към по-бедните членки на съюза. Страни като България не могат директно да забранят вноса на стари коли по същата причина - това би нарушило принципа за свободно движение на стоки. В същото време за по-развитите пазари от Западна Европа е по-изгодно да продават автомобилните си отпадъци на Изток, отколкото да харчат пари за задължителното им рециклиране.


пазар, употребявани автомобили

За западноевропейските държави е несравнимо по-изгодно да изнасят автомобилните си отпадъци на Изток, отколкото да ги рециклират за своя сметка

Предложението на датското правителство вероятно ще предизвика интереса на новия президент на Еврокомисията Урсула фон дер Лайен. Тя вече обяви като приоритет на комисията си мащабен план, според който целият Европейски съюз да стане въглеродно неутрален до 2050 година. Утвърдената в момента цел е общността да намали въглеродните си емисии с 40% до 3020 година.

Транспортният сектор далеч не е най-големият източник на парникови емисии (селското стопанство дава над два пъти повече), но е единственият, в който въглеродният отпечатък расте в последната година, вместо да намалява. Основните фактори за това са намаляването на дела на дизеловите автомобили след Дизелгейт, нарастващата популярност на SUV моделите и непрекъснато растящият обем търговски доставки по суша.

 

0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Селякът германифил има мозък, който му стига да мисли, че ако се премахне ДВГ ще се придвижва с каруци. Има доста алтернативи селски. Та, ограничената ти същност не вижда нищо повече от дизел, но повярвай ми доста други хора са съвсем друго равнище на мисълтта. Има много начини. Електромобилите са само част от тях. Мотциклети на ток, велосипеди на ток, тротинетки на ток. А защо всичко да е на ток?! Стига с този мързел. Има велосипеди, които спокойно могат да се карат и е здравословно.
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Якошибанагазаки ( преди 5 години )
    Дания предлагам първо да спрем производството на пластамаса и след това съм съгласен на премахнем двг хайде да видим дали ви стиска!
  • #11
    9 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    подкрепям забраната!
  • #10
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Пешо Тунинга ( преди 5 години )
    И как ще се хвалим после? Например: Купих си егати яките кабелаци - държат 1000А! На мойта знайш каква батерия сложих! Шлайфах оста на електромотора от пералня! Ръчно тъкана изолация на проводниците! Даунлоуднах си егати якия звук за предупреждение на пешеходци!
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 5 години )
    Има си начини да се разпредели разхода на ток равномерно и сега от Тесла си слагат батерии на станциите за да не дърпа рязко от мрежата и да ползват нощтна пък и до 2030та пробега ще е средно сиг 500км и разхода на електромобилите ще е доста по-нисък разбира се нормално е първо да се въведе в държави като Норвегия, Холандия и Дания и след 5-10 години и в другите
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Дедо ( преди 5 години )
    *** кой говори за замяна на ДВГ с електро не вдевам? Човекът просто иска да спре продажбата на ДВГ. А какви са ни другите варианти? Коне и магарета - да, ама е малко ретро и е бавно. Двигатели с външно горене? Или да си седим дома и да се движим само пеша наблизо... А бананите и мандарините зимъска как ще стигнат до магазина? *** ли го...
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Много ме радва как слагате много ватови зарядни навсякъде. Много малко електрички могат да преминат Тракия без зареждане. Това означава петък вечер през лятото едни 10к коли да се заредят в рамките на 3-4 часа. Това са седно по 1 ГИГАват на час. Козлодй дава 2 ГИГАвата мощност. И това е само по Тракия.
  • #6
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Възможно е само трябва да въведат стандарт 350КВТ зарядни станции на всички сегашни бензиностанции и всички електромобили да могат да се зареждат с толкова иначе би било непрактично
  • #5
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Датчанин ( преди 5 години )
    Не става, конят има солидни емисии на парниковия агент метан. Иначе казано - пъ.р.д.и
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Селянин ( преди 5 години )
    Продавам кон за 30 хил евро, коня по ставките на ЕС ше да е евро-10, яде еко сено, яко се изхожда, заповядайте. За първите подарък - еко бали сено.