Сегашното поколение на KIA Optima е четвърто поред, като е на пазара от 2015 г. В компанията подготвят излизането на нова генерация на модела, която ще претърпи сериозни промени, съобщава изданието The Korean Car Blog.
Първата е внедряването на нов 4-цилиндров турбодвигател с обем 2,5 литра. Той е от семейството Theta III, като вече се поставя на Hyundai Sonata N Line. Мощността на мотора е 275 к.с., като той ще се комбинира с нова 8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Тя заменя досега използвани автомат със 7 предавки.
В гамата на модела ще попадне и 1,6-литров турбодвигател, който също ще се комбинира с новата трансмисия. Отпадат досега използваните от KIA мотори с обем 2,0 и 2,4 литра, тъй като те не успяват да покрият новите екологични стандарти.
Новост при модела ще е и внедряването на система за задвижване на четирите колела. Тя ще се предлага именно за 2,5-литрови мотор, като в компанията все още работят върху стиковането на двата компонента. Системата AWD ще предлага няколко режима на работа, в това число спортен и икономичен.
Очаква се, че тестовете ще приключат в началото на 2020 г., а производството на модела ще стартира през пролетта.
Снимки: KIA