fallback

Застраховател определи най-надеждните коли втора ръка за 2019 г.

Класацията на британската фирма Warranty Direct показва и разходите по автомобила за 5 години

Струва ви се, че разходите за автомобила ви са прекалено високи? Тогава по-добре се ориентирайте към японски или корейски модели, защото те са най-надеждните на пазара втора ръка през 2019 г. Поне така излиза от рейтинга, съставен от британския застраховател Warranty Direct.

Класацията е направена въз основа на броя на ремонтите и разходите за тях при даден модел. Получава се индекс за надеждност, в който 5 от първите 10 коли за от Япония, а три от Южна Корея. В Топ 10 попадат и два европейски модела - Opel Agila, който във Великобритания се продава като Vauxhall Agila) и Citroen C1.

Любопитното е, че класацията за 2018 г. е почти идентична, като Топ 3 си остава непроменен. Новите модели в нея са Hyundai i20, който влиза на осма позиия, както и Suzuki Alto.

На какъв принип обаче е съставена тази класация? За разлика от повечето застрахователни компании, Warranty Direct предлага полици, които покриват не само щетите при катастрофа, но и разходите за ремонт на автомобила. Това е един вид удължена гаранция. Застрахователят разполага с огромна база данни и е наясно кои части се развалят при всеки модел, колко често той влиза в сервиза и какви са годишните разходи за поддръжка и ремонт.

Всички тези данни образуват индекс, като средната стойност е 100. Автомобилът с резултат по-висок от 100 е по-малко надежден, докато този с най-малко точки е най-надежден. В случая, това е Toyota iQ, който беше на първо място и през 2018 г.

В същото време най-надеждният автомобил невинаги е най-евтиният. Затова и в таблицата за показани средните годишни разходи за ремонт, измерени за период от 5 години. Това показва, че кола, която има сравнително високи разходи за ремонт може да се сравнява с кола, която по-често влиза в сервиз, но е по-евтина за поправка.

В случая, лидерът Toyota iQ не е най-евтин за поддръжка с 252 евро за 5 години, но пък шансовете да посетите сервиза с него са малки. В същото време Mitsubishi Lancer излиза само 78 е вро, но пък влиза за ремонт малко по-често.

Кои са автомобилите на обратния полюс, тоест - най-ненадеждните? Колкото по-голяма и по-скъпа е една кола, толкова по-голям е шансът тя да излезе от строя. Разбира се, важна роля за това играе и стилът на шофиране.

Както и през миналата година, Maserati Granturismo отново е начело в тази негативна класация с 1304 евро разходи за ремонт за 5 години. Тази сума изглежда малка на фона на 3961 евро при собствениите на Nissan GT-R. В Топ 3 остават също BMW M5 и M6, докато Mercedes-Benz CL излиза от списъка. В него обаче попада Audi R8 с разходи за ремонт от 1139 евро (средно).

Застрахователят прави и класиране при марките, като в първата десетка са 7 бранда от Япония и 3 от Европа - Ford, Rover и Renault. Лидерът при премиум-моделите в световен мащаб Mercedes-Benz е на 30-о място, докато Volkswagen заема 25-о от общо 40 бранда. 

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Между другото Toyota iQ е доста добре оборудван с екстри автомобил. В този калс едва ли има по-добре оборудвана кола, но фена на немското няма как да го знае и си мисли, че всички предлагат недоразумения, като VW Up голи, като пушка!
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Обичайните заподозрени от години са начело в класациите по надеждност, а феновете на немското (всъщност във форума е само един и има психични отклонения) вият на умряло и се оправдават с екстрите. Тяхната работа е както на на кривата ракета космоса и пречи.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Гоуфа бил предлагал много екстри?!?!?! Ама верно ли бе германофилче? Къде го чете или видя това? Една жена ли ти го кажа от женския пазар? Я марш в сайтовете на съответните марки да сравняваш и ела пак да дрънкаш глупости! До преди няколко години екстра бяха 4 ел. стъкла и климатик при немските гробници, а ти за екстри ми говориш. Масово немските премиуми са базови изпълнения голи, като пушки. На Ъп, като го пуснаха жапката беше екстра,а вратите бяха на гола ламарина.Късопаметен ли си или ***?
  • #7
    До #7 ( преди 5 години )
    Грешно сравняваш Поло с iQ . Можеш ли да обясниш, какви са тия много повече екстри, които Голф предлагал ?
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Значи най надежните са и тези които са най евтини и имат най малки екстри и няма какво да им се счупи. Ами не мерси не искам да карам тойота IQ ако ше 1000години да не се счупи
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Разбирам донякъде феновете на немските марки с довода, че на просто устроените японски коли няма какво да им се развали. Въпроса е обаче защо след като немските премиум струват баснословно много пари не могат да предложат и двете. Нали това е смисъла да дадеш много пари, да няма компромиси, да получиш всичко в една стока. Да е хем функционална и добра хем здрава.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Къде е Поло, няма го, гледам Хюндай i20 стои много добре на мястото му.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Еми тогава един VW Up да бяха сложили ей така за цвят,.... ама няма. Средняшка марка от всякъде си стана, само цените им като за премиум.
  • #2
    васо ( преди 5 години )
    Като гледам класацията, не виждам кое от тия возила може да бъде наречено кола.Това са най вече колички за пазаруване с мотор.С изключение на лансъра.Това са коли за най-бедните, при които оборотомера обикновено е екстра.Какви разходи, какви 5 лева.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Това е така от последните поне 5 години. Единствено болните фенове на немското, не могат да го разберат. Като гледам на дъното пълно с премиуми.
fallback
Последни