fallback

Застраховател определи най-надеждните коли втора ръка за 2019 г.

Класацията на британската фирма Warranty Direct показва и разходите по автомобила за 5 години

Струва ви се, че разходите за автомобила ви са прекалено високи? Тогава по-добре се ориентирайте към японски или корейски модели, защото те са най-надеждните на пазара втора ръка през 2019 г. Поне така излиза от рейтинга, съставен от британския застраховател Warranty Direct.

Класацията е направена въз основа на броя на ремонтите и разходите за тях при даден модел. Получава се индекс за надеждност, в който 5 от първите 10 коли за от Япония, а три от Южна Корея. В Топ 10 попадат и два европейски модела - Opel Agila, който във Великобритания се продава като Vauxhall Agila) и Citroen C1.

Любопитното е, че класацията за 2018 г. е почти идентична, като Топ 3 си остава непроменен. Новите модели в нея са Hyundai i20, който влиза на осма позиия, както и Suzuki Alto.

На какъв принип обаче е съставена тази класация? За разлика от повечето застрахователни компании, Warranty Direct предлага полици, които покриват не само щетите при катастрофа, но и разходите за ремонт на автомобила. Това е един вид удължена гаранция. Застрахователят разполага с огромна база данни и е наясно кои части се развалят при всеки модел, колко често той влиза в сервиза и какви са годишните разходи за поддръжка и ремонт.

Всички тези данни образуват индекс, като средната стойност е 100. Автомобилът с резултат по-висок от 100 е по-малко надежден, докато този с най-малко точки е най-надежден. В случая, това е Toyota iQ, който беше на първо място и през 2018 г.

В същото време най-надеждният автомобил невинаги е най-евтиният. Затова и в таблицата за показани средните годишни разходи за ремонт, измерени за период от 5 години. Това показва, че кола, която има сравнително високи разходи за ремонт може да се сравнява с кола, която по-често влиза в сервиз, но е по-евтина за поправка.

В случая, лидерът Toyota iQ не е най-евтин за поддръжка с 252 евро за 5 години, но пък шансовете да посетите сервиза с него са малки. В същото време Mitsubishi Lancer излиза само 78 е вро, но пък влиза за ремонт малко по-често.

Кои са автомобилите на обратния полюс, тоест - най-ненадеждните? Колкото по-голяма и по-скъпа е една кола, толкова по-голям е шансът тя да излезе от строя. Разбира се, важна роля за това играе и стилът на шофиране.

Както и през миналата година, Maserati Granturismo отново е начело в тази негативна класация с 1304 евро разходи за ремонт за 5 години. Тази сума изглежда малка на фона на 3961 евро при собствениите на Nissan GT-R. В Топ 3 остават също BMW M5 и M6, докато Mercedes-Benz CL излиза от списъка. В него обаче попада Audi R8 с разходи за ремонт от 1139 евро (средно).

Застрахователят прави и класиране при марките, като в първата десетка са 7 бранда от Япония и 3 от Европа - Ford, Rover и Renault. Лидерът при премиум-моделите в световен мащаб Mercedes-Benz е на 30-о място, докато Volkswagen заема 25-о от общо 40 бранда. 

 

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 5 години )
    Колите без екстри са най евтини. Като нямаш климатик няма как да ти се счупи климатика
  • #29
    Няма я ( преди 5 години )
    Американската не разруши а кола
  • #28
    Продължение на 34 ( преди 5 години )
    Все едно сравняват кон и кокошка...Да,кокошката е по-надежна,защото ще изяде 50 ст.,а конят-50 лв.(по тяхната логика).Обаче кокошката ще те закара ли до другия край на държавата?
  • #27
    Пълен въздух, ( преди 5 години )
    даже не е и под налягане,е тази класация...Сравняват несравними неща,само на базата на някакво число...Без да е обвързано с пробег,процент от стойността на колата и т.н.Само на мен ли ми прави впечатление,че на първите места са коли с двигатели по 1000 куб.см.,купувани и карани от хора,които просто не могат да си позволят да плащат по-високи данъци и застраховки.Съответно и се карат доста по-малко,основно в населените места,за разлика от средния и по-висок клас автомобили.
  • #26
    анонимен ( преди 5 години )
    #32 явно имаш опит и ти харесва :D
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    Голям кеф е, когато си абонат на сервизите!
  • #24
    Apostolov ( преди 5 години )
    Кеф цена нЕма!
  • #23
    анонимен ( преди 5 години )
    VAGонетката пусна лафовете с това кое по голям кеф му доставяло. Измисли си тестдрайвове и какви ли не щуротии за Рав4 и Лексус и си мисли, че някой ще му повярва на лъжите. Те всеки път са еднакво плоски и елементарни, като него. Самите немци са го казвали, че по здрави коли от японските няма, но не та не. Почва се с кеф, имидж и др.подобни глупотевини. Никога, като мъж няма да каже истината, а ще се върти и суче като бит и еван ***`ерс.
  • #22
    До #25 ( преди 5 години )
    Не ти е съвсем правилно сравнението и точно тук е проблема. Това, че даваш много пари за немски премиум, не ти гарантира че всичко ще е наред. Или казано иначе, да ме разбереш, дал си много пари за хубава жена, ама от време на време се прави на ударена и не иска да прави секс с теб, не винаги те обгрижва и често те ядосва за глупости, но в същото време мола и подръжката си остават като задължение.Иначе си прав, искаш хубаво-плащаш и не те интересува колко ще ти струва, важното е да те радва.
  • #21
    none ( преди 5 години )
    Колегата НЕnone явно не си е дал труда да погледне на сайта. Ами отидете колега и погледнете сам! Почти всички модели на Рено са в първите 100 най-надеждни коли в Европа. ФВ са успели да вкарат там само голфоподобните си коли, Шкода Фабия и Roomster, и Audi A4 Allroad. И положението е такова от 10 години. В първите 100 няма и нито едно БМВ или Порше. А на колегата който беше сравнил германските коли с красивите жени ще препоръчам да си купи Шкода Кодиак хахахаха. Немските коли и красотата ...
fallback
Последни