fallback

Застраховател определи най-надеждните коли втора ръка за 2019 г.

Класацията на британската фирма Warranty Direct показва и разходите по автомобила за 5 години

Струва ви се, че разходите за автомобила ви са прекалено високи? Тогава по-добре се ориентирайте към японски или корейски модели, защото те са най-надеждните на пазара втора ръка през 2019 г. Поне така излиза от рейтинга, съставен от британския застраховател Warranty Direct.

Класацията е направена въз основа на броя на ремонтите и разходите за тях при даден модел. Получава се индекс за надеждност, в който 5 от първите 10 коли за от Япония, а три от Южна Корея. В Топ 10 попадат и два европейски модела - Opel Agila, който във Великобритания се продава като Vauxhall Agila) и Citroen C1.

Любопитното е, че класацията за 2018 г. е почти идентична, като Топ 3 си остава непроменен. Новите модели в нея са Hyundai i20, който влиза на осма позиия, както и Suzuki Alto.

На какъв принип обаче е съставена тази класация? За разлика от повечето застрахователни компании, Warranty Direct предлага полици, които покриват не само щетите при катастрофа, но и разходите за ремонт на автомобила. Това е един вид удължена гаранция. Застрахователят разполага с огромна база данни и е наясно кои части се развалят при всеки модел, колко често той влиза в сервиза и какви са годишните разходи за поддръжка и ремонт.

Всички тези данни образуват индекс, като средната стойност е 100. Автомобилът с резултат по-висок от 100 е по-малко надежден, докато този с най-малко точки е най-надежден. В случая, това е Toyota iQ, който беше на първо място и през 2018 г.

В същото време най-надеждният автомобил невинаги е най-евтиният. Затова и в таблицата за показани средните годишни разходи за ремонт, измерени за период от 5 години. Това показва, че кола, която има сравнително високи разходи за ремонт може да се сравнява с кола, която по-често влиза в сервиз, но е по-евтина за поправка.

В случая, лидерът Toyota iQ не е най-евтин за поддръжка с 252 евро за 5 години, но пък шансовете да посетите сервиза с него са малки. В същото време Mitsubishi Lancer излиза само 78 е вро, но пък влиза за ремонт малко по-често.

Кои са автомобилите на обратния полюс, тоест - най-ненадеждните? Колкото по-голяма и по-скъпа е една кола, толкова по-голям е шансът тя да излезе от строя. Разбира се, важна роля за това играе и стилът на шофиране.

Както и през миналата година, Maserati Granturismo отново е начело в тази негативна класация с 1304 евро разходи за ремонт за 5 години. Тази сума изглежда малка на фона на 3961 евро при собствениите на Nissan GT-R. В Топ 3 остават също BMW M5 и M6, докато Mercedes-Benz CL излиза от списъка. В него обаче попада Audi R8 с разходи за ремонт от 1139 евро (средно).

Застрахователят прави и класиране при марките, като в първата десетка са 7 бранда от Япония и 3 от Европа - Ford, Rover и Renault. Лидерът при премиум-моделите в световен мащаб Mercedes-Benz е на 30-о място, докато Volkswagen заема 25-о от общо 40 бранда. 

 

fallback
  • #20
    татарата ( преди 5 години )
    Най-хубавата кола е служебната!
  • #19
    анонимен ( преди 5 години )
    не знам що за извратен вкус трябва да имаш за да си купиш азиатски автомобил
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    ами да ви кажа нищо ново. от години тези класации са заети винаги от японци а последните години и корейците се намесват. ако някой твърди че други марки от тези 2 държави са също толкова добри значи лъже нагло. няма такива други. просто няма. разбирам че има хора на които им е тъжно и още живеят с лафа че от немското по убаво немало ама това не е истина и никога не е било. ако ще избиваш комплекси си вземаш немско а ако искаш колата да ти върши работа и да не и слугуваш си вземаш японско.това е!
  • #17
    НЕnone ( преди 5 години )
    и да гледаме и да не гледаме недоразумението наречено рено няма да го намериш сред първите10, сред първите 20, дори и сред първите 100 от НАДЕЖДНИТЕ!
  • #16
    none ( преди 5 години )
    И да Колеги, не гледайте първите и последните 10, автомобила от класацията публикувани в статията тук, а просто отидете на сайта им и потърсете модела който сте харесали. Ще добиете много добра представа колко ще ви струва да го притежавате, и какво най-често се разваля по него.
  • #15
    none ( преди 5 години )
    Браво на Аутомедия! Най-после да публикуват най-пълната и обективна класация за надеждност на европейски автомобили. И най-хубавото в класацията е, че дефектите са класифицирани по типове: двигател, управление, спирачки, ел. уредба и т.н., както и колко пари струва отстраняването на повредите и колко часа средно е прекарал един автомобил в сервиза. От години гледам само тази класация, понеже германските (с Порше на първо място всяка година ;))), отдавна не са обективни.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    онзи с новата атмосферна кола що не кажеш каква е да поцъкаме с езики аз така ходя до морето няма беенвенца мечовци четири кръгли нули поршета да ми се мотат пред колата само на седма и газ на 1 000 оборота двигателя а километража под 300 и след два часа си пия кафето само хлапето да не реве че иска и то да си играе на плейстейшъна
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    #16 На немските кошници още след първата година конете вземат да им умират. Докато стигнат до нас и повечето са измрели и е останало само едно магаре зад волана. Шесто пътувам от София до лакатник, където имам вила. Нагледал съм се на немски кошници, които по баира издъхват и пушат, като локомотиви. Просто е някакъв ужас. Минавам ги и задминавам. И то говоря за коли, които са нови. На 1-2-3 години. Не са с махнати катализатори. А тези с махнатите са като парни локомотиви. Немско качество!
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Карам нова кола, 100 коня няма турбо - е ами скъсах ви издуханите немски премиуми нов внос на магистралата повечето от които не могат и 160 да вдигнат, ама то нали сте големи тарикати.
  • #11
    ( преди 5 години )
fallback
Последни