fallback

С "кутия сок" под капака

Големите автомобили с малки мотори стават все повече

Американците обичат да казват, че всичко до 2 литра се отнася за кутия със сок, но не и за двигател на автомобила. Преследването на икономия на гориво и намаляването на вредни емисии обаче оставиха далеч в миналото времената, в които малките като обем двигатели се поставяха само на градски малолитражки. В наши дни дори огромни на размери автомобили използват мотори, чийто работен обем е колкото тази прословута кутия за сок.

Натиск върху инженерите оказват от всички страни - еколози, маркетолози, клиенти и законодатели. Те искат от тях нисък разход на гориво и минимални вредни емисии, което съответно води до избор на по-малки двигатели, чиято мощност се увеличава с помощта на турбини. Колко надеждна е тази комбинация, е отделен въпрос. Фактът обаче е един - индустрията продължава да бълва здравеняци със сърца на колибри. Ето и няколко примера за това:

Снимки: Производителите

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    #4 май ти не си информиран.. ваг имат 1.4тси от 2005 година. Досега ако бяха с ресурс както се твърди - никой нямаше да кара такива. И отново казвам - моргите щяха да са пълни - това са 15 години! Айде мисли малко преди да се цепиш.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Работата е че разликата между 2 модерни мотора без и с турбо и еднаква мощност е по-малка от 1 литър на 100
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако един малък двигател пести 3 литра на 100 спрямо един голям атмосферен, за 200 000 км спестява 12 000лв - с толкова грубо може да си купиш нов двигател.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Незнам какво толкова се шашкате, че малоитражките умират. Умират ама са евтини. Като умре се сменя с нов и се кара отново - парите от гориво които спестява се дават за нов и така...
  • #6
    stenkata ( преди 5 години )
    Хаха,много приказки от под шипковия храст за малолитражките,но всъщност само хора,които имат сериозен опит с подобни автомобили могат да дават примери. 1.5 dci малолитражка ли е? Мисля да? Рено Канго,сдало багажа на 440000 км! Три броя Канго със същия двигател на по над 300000 км,още са живи! Два броя Клио с 1.5 DCI-по над 220000 км.-живи и нямат проблеми ни с двигател,нито с дюзи! Три сеата Ибиза,1.2 бензин,70 кончета,по над 350000 км.-живи и в движение, 2 броя 1,4 TDI,над350000 км.-живи!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    И на мен ми е любопитно в дългосрочен план какъв е ресурса на малките турбо-бензинови мотори...Аз съм 1.6d и за 12 години съм му навъртял 360 хил.км с една смяна на турбина на 300 хил.км, а не вярвах, че ще изкара толкова...
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    #2 Ами те малолитражките тепърва ще умират. има достатъчно тестове, които го доказват. Дори Ауто Билд го доказаха с Гоуф и моторетката с турбо 1,4. Това, че ти не си информиран е отделен въпрос. А и колите са толкова нови, че не ги хвърлят, а ако са в гаранция им сменят моторите, а ако не са ги сменят пак с нови или с катастрофирали коли от които агрегатът е незасегнат. А ти случайно да си чувал за коли на 300-500 хил. км с малък мотор и принудително пълнене? НЯМА ТАКИВА!!!
  • #3
    2втек ( преди 5 години )
    10 години имах сивик 1.6 125 кс. и мога да потвърдя, че това за малкия ресурс на малолитражката не е съвсем вярно. Да, на по-грамаден и тежък автомобил ще е тегаво, но за автомобили до 1400кг. не е никакъв проблем. Всичко е до поддръжка и качествено изпълнение.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    много се говори за ресурса на малолитражките, а никъде факти.. ако наистина изкарват по 200 000км и умират - по моргите трябва да е пълно с такива и хората да са опищели света. То 200 000 се правят за 2-3г. ако си такси или караш много, или за 6-7 години при нормално към интензивно каране... къде са умрЕлите малолитражки по моргите?
  • #1
    Бенц ( преди 5 години )
    Няма раздатъчна кутия, тя умря. Казва се разпределителна.
fallback
Последни