fallback

Ново 20: Volkswagen ще прави Sеat премиум марка

Skoda ще се върне към бюджетните модели за Източна Европа, предвижда новата стратегия

Новият план за бъдещето на групата Volkswagen предвижда дъщерната марка Seat да се позиционира малко над масовия сегмент, разкрива шефът на концерна по стратегията Михаел Йост в интервю за германското Automobilwoche. Skoda пък ще се префокусира към бюджетната част от пазара, където да се конкурира с марки като Dacia, Kia и Hyundai, разкрива Йост.

Новата стратегия на VW предвижда Seat да се конкурира с марки като Alfa Romeo. С модели като Tarraco компанията вече тръгна нагоре към по-високия ценови сегмент. Снимка КОЛЕЛА

Групата притежава три масови марки - Volkswagen, Skoda и Seat - и от години непрекъснато лавира с позиционирането им. След кризата от 2008, която сви драстично силните за Seat южноевропейски пазари, испанската марка принудително слезе една стъпка надолу в цените. Skoda пък от година на година се мъчи да се изкачи по-нагоре, където нормата на печалба е по-висока. През първото полугодие на тази година печалбата на чешката марка бе колкото тази на Audi, благодарение най-вече на успеха на относително по-скъпите кросоувъри като Kodiaq и Karoq. Skoda дори замени нискобюджетния си и предвиден за Източна Европа модел Rapid с новата Scala, която ценово е конкурент на Golf.

Skoda отдавна се стремеше да се измъкне от нискобюджетния сегмент и дори замени евтиния Rapid със Scala, която е позиционирана близо до Golf

Ако се съди по изказването на Йост обаче, на тези тенденции ще бъде сложен край. "Искаме да управляваме идентичността на своите марки по-ясно в бъдеще", казва главният стратег на VW. "Seat може да предлага по-емоционални автомобили, както показват моделите на Cupra. Skoda ще може да обслужва по-интензивно пазарите в Източна Европа, както и останалите клиенти, търсещи главно функционалност".

Това решение означава по-високи цени в гамата на Seat в бъдеще, докато в момента на много пазари моделите на испанската марка са дори под тези на Skoda, макар и с малки разлики.

Шефът на Seat Лука де Мео явно е спечелил вътрешната битка в концерна коя марка да стои по-високо на пазара

Подобна промяна в стратегията ще е огромен успех за италианския шеф на Seat Лука де Мео, който отдавна натискаше марката да върви нагоре. Де Мео, бивш шеф на Alfa Romeo и Abarth, вижда Seat като конкурент на италианския премиум бранд. Дългогодишният и вече покоен шеф на VW Фердинанд Пиех мечтаеше да сложи ръка на Alfa, а след като не успя, смяташе да направи Seat неин пряк конкурент.

 

 

fallback
  • #2
    Дошо ( преди 5 години )
    Ама разбира се! Полудържавната перачница СОЦваген по социалистически - Шкода им показа как се прави алуди на половин цена и тея сега ще го завират в *** ***! А полуфалиралия сеат ще го помпят с държавни пари!
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Skoda Rapid можеше да продължи да съществува тъкмо беше в новия си жизнен път ...
fallback
Последни