Днес в американската автомобилна култура не е прието да се припомнят трудните времена, когато "голямата тройка" от Детройт бързо губеше позиции на пазара, а купувачите започнаха да се взират в моделите от Европа и Япония. През 60-те в САЩ всичко беше перфектно и безоблачно: 7-литрови двигатели, дълги предни капаци, евтин бензин, младите Rolling Stones, духът на свободата и младостта. Именно тогава се родиха много модели, чиито имена впоследствие станаха легендарни. Това беше ерата на Muscle cars - мощни и бързи, но в същото време евтини и лесни за поддръжка автомобили. Никой не знаеше, че след няколко години новите екологични стандарти ще задушат гигантските V8, а кризата с горивата ще увеличи цените на бензина и ще намали продажбите на любимите на всички модели. Разбира се, производителите предприеха ответни мерки: някои бързо спряха производството на моделите, които бяха загубили популярност, други се опитаха да се адаптират към настоящите пазарни условия, като разработиха нови - с по-ниска мощност, но много по-икономични машини. Какво се случи с най-ярките имена от златната ера на шейсетте години, може да видите в галерията.
Второто поколение на Challenger дебютира през 1978 г. и не беше нищо повече от преправено японско купе Mitsubishi Galant Lambda. Колата беше оборудвана със сравнително икономични редовни 4-цилиндрови двигатели, но пазарът прие "фалшивия" Challenger доста хладно. Производството на модела бе ограничено през 1983 г., а легендарното име бе свалено от поточната линия чак до 2008 г., когато Challenger бе възкресен в "правилния" облик.