fallback

Европа не иска всъдеходи, но и не знае какво точно са те!

Еколозите ще вкарат автомобилната индустрия в голяма беля, предупреждават експерти

Европейски активисти от различни движения - от еколозите до тези, които се борят за безопасност по пътищата, се обединиха за постигането на една цел. Тя е забраната на всъдеходите в големите градове. Оказва се обаче, че протестиращите съвсем не са наясно, кои точно автомобили трябва да засегне тази забрана, разкрива германското издание Auto Motor und Sport.

Активистите, например, не знаят, колко малък е процентът на всъдеходите в самата Германия. По данни на Kraftfahrtbundesamt, в момента в страната са регистрирани 3 144 333 всъдехода, което е 6,7% от всички автомобили. Главното обаче е, че сред тях истински всъдеходи няма. В този клас са включени, например, Fiat Sedici (Suzuki SX4), Citroеn C4 Cactus, BMW X3, Porsche Cayenne и Macan и дори Jaguar E- Pace. 

Всичко това са кросоувъри, които, както седаните и комбитата, нямат дори система за задвижване на четирите оси. Единственото, което ги отличава, е увеличеният клирънс. Активистите от различните движение обаче не различават тези коли една от друга и затова протестът им изглежда доста нелогичен. Специално за еколозите и други борци с такива машини изданието публикува уточнение. В него се казва точно кои автомобили трябва да се считат за всъдеходи:

1. Те трябва да имат постоянно задвижване на четирите колела със заключващи се оси.

2. Трябва да бъдат оборудвани поне с една блокировка на диференциала (или подобно устройство).

3. Трябва да могат да се катерят по наклон от 30 градуса.

4. Ъгълът на предния свес да надвишава 25 градуса, а на задния - 20 градуса=

5. Да не се обръщат настрани при накланяне на 20 градуса.

6. Да имат пътен просвет на двете оси от поне 180 мм.

7. Пътният просвет до дъното на автомобила да бъде поне 200 мм.

Следващият път, когато някой политик или активист излезе на трибуната и поиска забраната на всъдеходите, германското издание предлага той да уточни, какво точно има предвид. Автомобил с резервна гума на задната врата? Или автомобил с допълнителна пластмасова защита по каросерията? Влиза в определението "всъдеход" превозно средство, което харчи над 10 л/100 км? Или такова, чийто коефициент на аеродинамично съпротивление е над 0,35?

Експертите от изданието посочват и куриозни примери. Ford EcoSport има 1,0-литров бензинов двигател EcoBosst и харчи около 5,5 л/100 км, като изхвърля в атмосферата 125 гр. СО2 на километър. В същото време показателите на бензиновата Alfa Romeo Giulia са два пъти по-високи. "Всъдеходът" VW T-Roc има пътен просвет от 161 мм, а комбито Audi A4 Allroad Quattro - 180 мм.

Всичко това означава, че не външният вид превръща един автомобил във всъдеход, както и поставянето на карбонов спойлер не прави от една машина спортна кола. И няма как да се искат ограничение, ако няма точни определения на съответните класове.

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Xaxaxaax,napravo gi vkaraha v mi6a dupka tez psevdo eko lobisti.Az si vzimam sega novoto GLE AMG 53,6toto imenno sega6noto mi X3 mi idva leko malko 21 sm prosvet
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    вън СУВовете от града! На кой му е наистина необходим СУВ в града? аз се сещам за една група, но няма да я назова..
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Еколог ли е значе е безмозъчно ***! Всички пикапи влизат в определението за всъдеход, а те са работни машини. Не "джиповете, а точно кросоувърите са безсмислени! Те не напускат пътищата, а безсмислено разнасят ламарини и челно съпротивление по булеварда. Еколог стана *** дума! Синоним е на вмирисана откачалка с пещерно мислене и ужасяваща наглост!
  • #4
    Абе... ( преди 5 години )
    ...не съм за зелените, ама тия от Ауто Мотор са платени дупедавци. Ако то VW им кажат да налапат ауспух за да докажат, че дизела е чист и това ще направят!
  • #3
    Miro ( преди 5 години )
    EcoBoost харчи 5,5 по надолнищи!!! Айде стига глупости! И с коя Алфа Джулиа го сръвняват Форд, че изхвърляла два пъти повече вредни емисии?!?! Дори и QV то с 510 к.с. не е над 200 CO2!!!
  • #2
    Dido ( преди 5 години )
    AMS се хващат за глупости в случая! Доста дребнаво! Под вседеходи или джипове нормалните хора разбират всичко що е по високо от нормален седан, комби или хетчбек! Т.с. вседеходи, SUV и прочие изгъзици било то Рено Каптюр или Ленд Роувър! Факт е, че тези коли харчат повече, голяма част от тях заемат повече място в града и по паркингите, по тежки са! Автомобилните производители умишлено налагат тази мода защото така продават еднакви технологии сръвнени със седаните на по-високи цени - защото е SUV
  • #1
    .. ( преди 5 години )
    Всичко си има граници..Не може да произвеждат коли с 'найсе литрови двигатели и да очакват да покриват каквито и да е екологични норми.Същевременно, не може една кола да тежи 1,5 тона и да разчита на двигател 90 коня.Има си "златна" среда, но тя не се вмества в "модерните" течения.
fallback
Последни