Дебютът на новото поколение на Land Rover Defender предизвика редица полемики, като основната част от тях бяха насочени към техническите данни на автомобила. Британската телевизионна водеща Мариел Фрострап обаче предизвика скандал заради методите на компанията-производител за рекламиране на модела.
Причината е една от рекламите, посветени на новия всъдеход. Главната роля в нея се изпълнява от популярния екстремен алпинист Кентън Кул, който има 14 изкачвания на Еверест. Според сюжета, той се катери по планина в Казахстан, когато получава съобщение с молба да не закъснява - и затова тръгва на път през цялата страна с новия Land Rover Defender.
Мариела Флорстап е възмутена от това, че в рекламата се снима Кентън Кул. Тя смята, че сред жените също има доста популярни екстремни спортистки, които са "способни на велики дела" (capable of great things е един от слоганите на новия Defender) и е трябвало някоя от тях да бъде поканена за участие в рекламата. Водещата дори заплашва, че ще продаде своя Land Rover и ще си купи автомобил на производител, които е по-адекватен в отношенията си към жените-шофьорки.
Съобщението на Мариела в Twitter е съпроводено от хатагове "мизогиния" (омраза към момичета и жени) и "ежедневен сексизъм".
От Land Rover веднага реагираха на изявлението, като уточниха, че в рекламите на компанията често се снимат жени, а сред посланиците на марката е световната шампионка по конна езда Зара Тиндъл. Опитът на Фрострап бе приет на нож дори от някои феминистки организации, които са на мнение, че Кентън Кул е идеален за рекламата на новия Defender и не трябва да се търси сексизъм там, където го няма.
Снимка и видео: Land Rover