fallback

Toyota продаде 10 милиона Land Cruiser

В тази бройка влизат и производните модели на Lexus

Наскоро компанията Toyota се похвали с продажбата на 10-милионната бройка от всъдехода Land Criuser. В тази цифра влизат и производните модели, продавани от марката Lexus, като самото постижение е впечатляващо, защото все пак става дума за скъп автомобил, който не е толкова масов.

Историята на модела стартира през 1951 г., когато на сцената излиза Toyota Jeep BJ, предлаган единствено на пазара в Япония. След 4 години стартира производството и на Land Cruiser BJ20, чието име се превежда като "сухопътен крайцер". И именно този автомобил се появява и на пазари.

През 1981 г. Toyota отбелязва 1 млн. продажби на Land Cruiser, а границата от 5 млн. е премината през 2006 г. Всъдеходът се предлага в 170 държави, като годишните му продажби са около 400 000. В тях влизат и тези на Lexus LX и Lexus GX, които са изградени на базата на всъдехода. 

Любопитното е, че на пазара се предлагат версии на модела от преди много години. Например, все още е жив Land Cruiser 70, който дебютира през 1984 г. Той е мkого популярен в Африка, като през 2018 г. неговите продажби са 14 144 единици.

В момента Toyota подготвя излизането на новото поколение на всъдехода, което ще се появи под индекс 300. Прототипи на автомобилите преминават изпитания в Китай, Русия, Саудитска Арабия, Оман, ОАЕ, Коста Рика, Австралия и Нова Зеландия. Машините трябва да навъртят над милион километра, като се излагат на убийствен студ и заснежени трасето, голяма жега и пустинни преходи, висока влажност и преходи през места, на които път липсва.

Снимки: Toyota

 

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    "заради вълшебната ни нафта" - нали беше зверска машина, напрвена да работи при всякакви условия в течение на десетилетия? Апропо, българската нафта от години не отстъпва на европейската по качество. Лошата нафта е също толкова остарял мит, колкото и качеството на Тойота.
  • #14
    Дифорс Валвматиков ( преди 5 години )
    За качествата на Крузера може да се съди и по цената на употребяваните екземпляри. Достатъчно е да се отвори мобиле.бг, за се види как през 2019 г модел 2003 г струва 30% от първоначалната си цена. Малко са подобните машини и със сигурност не са тези, които спират за под 35 м, ускоряват за 5 сек, не клатят в завои и т.н.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    #13 Не се хаби колега! Това е ВАГи-налната утр-епка на форума, която пак не си е пила хаповете. Всяка кола, която е японска и не му харесва я е имал и ще ти обясни надълго и на широко как не става. Всичко е имал и всичко знае, но всъщност не съм сигурен дори дали книжка има. За жълтата е сигурно, че я има, но за шофьорската не е сигурно. Хвали немските трошляци и плюе по всичко останало. За специалист е, но не иска да ходи или не му дават направление...
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти очакваше, като го вземаше да е като G-klass извън пътя, като Cayenne на пътя, със спирачки на Lamborghini и разход на Aygo ли?Автомобилът е това, което е, вършейки това, за което е създаден. От там обче да се твърди, че за нищо не става... извинявай. Същото, между другото, както и да се твърди, че е перфектна. И само въпрос, самохвалко: "купете си и карайте 20-30...." ти 2 ли имаше? 150 и 200? като не ти хареса първата, защо си взе втора? А Лексуса?
  • #11
    Добра джипка, но..3 ( преди 5 години )
    Круйзер 200 е друга бира, стига да му насмогнеш с разхода на лакомия осмак ... И надали ще го подложиш на офроуда който може, освен ако не си некой арабски шейх! Иначе на асфалт и завои е същия с тази разлика, че при динамично каране те очаква скъпа смяна на дискове, освен междинно накладките, на всеки около 20000км!Големия Лексус е напудрена 200-ца... Така че совите не са това което бяха!
  • #10
    Добра джипка, но ..2 ( преди 5 години )
    Колата е много надеждна, вози много меко, особено с въздушното окачване - отзад, има много добри офроуд способности и...това е относно хвалбите!Истината е, че на завои и асфалт е пълно дърво, спирачките са доста слаби (около 38м при 100км/ч), двигателя е доста шумен, окачването се "покланя" при по-рязко спиране и т.н. и т.н.С две думи - отличен джип ама като за началото на века, не за сега!
  • #9
    Добра джипка, но ... ( преди 5 години )
    Момченца и момиченца идеалисти - първо си купете, ама нова, после карайте поне 20-30000км и тогава пишете! Щото иначе попадате в класацията на една жена чула комшийката, че нейната балдъза и...т.н.Имал съм Круйзер 150 от все още актуалното поколение, дизел с 205к.с. (след "чипосването" от Тойта спорт). Чипосване щото оригиналната версия с 170 к.с. е ...умряла за такъв тежък джип - около 2.5тона!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    #6 Аз пък ти бих минус по две причини: не само не разбираш нищо от автомобили, ами си и безкрайно неграмотен екземпляр.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    #6 Не зная кого визираш под оризарчета, но и аз ти ударих един минус по простата причина, че си много далеч от истината с изказването си. въпреки, че карам немска кола не мога да отрека преимуществата на Круйзера. Добра машина са направили японците и който твърди обратното не разбира нищо от автомобили. Гледам и чета всеки ден коментарите ти и ме е срам, че си почитател на немските коли, както твърдиш. ти си просто срам и се излагаш непрекъснато. Ограничен си и тесногръд кон с капаци!
  • #6
    .!. ( преди 5 години )
    Оризарето са садраха да биат миноси на истината! Много от тях не са виждали ленд круйзер и през плет, ама то така не бива да се говори за оризовата икона! Укаримасу ка? ))))))))))))))))
fallback
Последни