fallback

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на "Нюрбургринг"

Постижението е неофициално, атаката на рекорда ще е на 21 септември (ОБНОВЕНА С ВИДЕО)

Tesla Model S подобри постижението за най-бърза обиколка на "Нюрбургринг" за сериен електромобил, което принадлежи на Porsche Taycan. Американският седан даде с близо 20 секунди по-добро време от германската кола, съобщава  Auto Motor Und Sport. 

Постижението обаче е неофициално, тъй като е измерено на ръка, а не от специална апаратура. От няколко дни край пистата са се разположили екипи на различни медии, като те с особено внимание следят двата прототипа на Tesla S, които въртят обиколки на трасето. Измереното от тях време е 7 минути и 23 секунди, което е с 19 секунди по-бързо от това на Porsche Taycan, записано в началото на месеца.

От Tesla не коментираха постижението, но е известно, че компанията е запазила пистата за 21 септември. Тогава американците ще имат 30 минути, в които трасето ще е затворено само за техните коли и ще се опитат официално да атакуват рекорда. Те разполагат с два тестови автомобила - син и червен, които се управляват от трима пилоти - Томас Мутш, Андреас Симонсен и Карл Радквист.

Ако времето на Tesla Model S на Северната дъга се окаже 7 минути и 23 секунди, то това означава, че електрическият седан е по-бърз от Ferrari 812 Superfast, Mercedes-AMG GT 63 S и Nissan GT-R. Двата прототипа, които Tesla използва, се отличават значително от серийния Model S, тъй като имат различна каросерия с по-широки калници и допълнителен спойлер, както и пренастроено шаси. На тестовите машини е поставен надпис P100D+, като такъв сериен модел не се предлага от Tesla. 

Силовият агрегат също е напълно нов, тъй като е получил системата Plaid powertrain. Тя включва не два, а три електромотора с мощност над 722 к.с. и 931 Нм въртящ момент. Според изпълнителния директор на Tesla - Илон Мъск, система Plaid е единствената, която превъзхожда сегашната Ludicrous, използвана за топ-моделите на марката. Тя ще се предлага от 2020 г. за серийните Model S, Model X и очаквания Roadster. 

Снимки: Electrec, Motor1

fallback
  • #47
    Радичок Десин ( преди 4 години )
    Като чета коментарите много се чудя защо в България не вървят нещата при толкова умни и запознати в подробности хора във всички области...Просто невероятно!!!! А истината е, че всички са дървени философи без грам теоретичен и практически опит...
  • #46
    васо ( преди 5 години )
    Тая новина е от типа, една жена каза...Или на Пешо сестра му е ку..а, а после се оказало, че няма сестра.
  • #45
    vankoabv ( преди 5 години )
    Баси колко много разбирачи сте се събрали тука !!! Ако ви повярва човек колко разбирате, досега да са уволнили всичките 10 000 инженера на Порше и Тесла и да са ви назначили там !!!
  • #44
    Dimitar ( преди 5 години )
    Убу, де, а за колко обиколки има ток?! И колко тежи батерията, с която тестват?!ще излезе, че са сложили батерия на половина и има капацитет точно една обиколка... както всички лъжи на Мъск, дето 2020-та щеше да е на Луната, 2025 на Марс, а той още няма пилотиран полет до МКС, тестовият кораб се запали и изгоря, спасителната система не сработи и... не знам, кой ще лети на това?! Руснаците имат доказана спасителна система от 35 години, а Мъск ни обяснява, че прави нещо изключително и невероятн ...
  • #43
    хаха ( преди 5 години )
    толкова много любители на Тесла има тук, пък по пътищата не ги виждам хич! А, това лято по пътищата видях няколоко - караха по магистралата в платното за камионите с 90 и всички в колата гледаха към таблото, явно стискат палци да изкара поне до Пазарджик, да преспят в хотела докато зареждат! Ето ТОВА Е АДРЕНАЛИН!
  • #42
    Кристиян ( преди 5 години )
    Бате живейте си в филма колко щете ! Аз съм против тежко Ел. Автомобилите, колко изгорели имаше, с не обясними причи, удар пали се ! Ужасно замърсяващите батерий нямат гасене... Аз подкрепям петрола, като бях малък само тролейбусите се разваляха и ги теглеха рейсове хаха жив пример... Да живее бензина, не пълнете на филмари гушата за детски колички, лек ден !
  • #41
    сепуко харакири ( преди 5 години )
    И запомнете веднъж за винаги, не може да сравняваш електричка с нормална кола,най-дръгливото сузуки е по добро от тслата, щото с него ,можеш да идеш накрай света.А с тслата или нещо от сорта, дори да е порше, до най близката пътна помощ, като увяхне на пътя.Капиш?
  • #40
    сепуко харакири ( преди 5 години )
    Нали беше за серийни коли?Има един батка дето помпи голф 2 до 1300 коня, ако тоя се пусне на пистата?Направили две кочини и готово , серия? Така стана и навремето с оня сандък гтр, уж най бърза обиколка, после швабите купиха три бракми от магазина, качиха трима профи пилоти и лъжата лъсна.Сега да изкарат в магазина три тсли, пък да ги пуснем да бягат.а за интериора не ми се говори, каква сиромашия е тслата, нещо като направи си сам с един 22 инчов екран надълго сложен.Мъка.
  • #39
    дедо ( преди 5 години )
    Теслата била ама не съвсем. Поршето си е Порше. Тесла е кола за ***. Както се вижда и в коментарите по-долу ;)
  • #38
    анонимен ( преди 5 години )
    Хахахах, язък за Поршенцето. Пъна се пъна се, че е голема работа и само след 3 седмици го разкостиха. Сега с 20 сек.а официалното време предполагам ще е повече от 30. Жива подигравка с Фокл с Ваген Труп! Единственият начин да не бъдат толкова унижени е да си платят и да ги бият с по-малко. Хахаха, колко жалко е да бъдеш фен на кучата марка ВАГ. Във форума само един остана и при такива новини пяна му излиза от устата.Казвам му да ходи на диктор, но не слуша.Мисли си,че е наред с главата, ама не е
fallback
Последни