fallback

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на "Нюрбургринг"

Постижението е неофициално, атаката на рекорда ще е на 21 септември (ОБНОВЕНА С ВИДЕО)

Tesla Model S подобри постижението за най-бърза обиколка на "Нюрбургринг" за сериен електромобил, което принадлежи на Porsche Taycan. Американският седан даде с близо 20 секунди по-добро време от германската кола, съобщава  Auto Motor Und Sport. 

Постижението обаче е неофициално, тъй като е измерено на ръка, а не от специална апаратура. От няколко дни край пистата са се разположили екипи на различни медии, като те с особено внимание следят двата прототипа на Tesla S, които въртят обиколки на трасето. Измереното от тях време е 7 минути и 23 секунди, което е с 19 секунди по-бързо от това на Porsche Taycan, записано в началото на месеца.

От Tesla не коментираха постижението, но е известно, че компанията е запазила пистата за 21 септември. Тогава американците ще имат 30 минути, в които трасето ще е затворено само за техните коли и ще се опитат официално да атакуват рекорда. Те разполагат с два тестови автомобила - син и червен, които се управляват от трима пилоти - Томас Мутш, Андреас Симонсен и Карл Радквист.

Ако времето на Tesla Model S на Северната дъга се окаже 7 минути и 23 секунди, то това означава, че електрическият седан е по-бърз от Ferrari 812 Superfast, Mercedes-AMG GT 63 S и Nissan GT-R. Двата прототипа, които Tesla използва, се отличават значително от серийния Model S, тъй като имат различна каросерия с по-широки калници и допълнителен спойлер, както и пренастроено шаси. На тестовите машини е поставен надпис P100D+, като такъв сериен модел не се предлага от Tesla. 

Силовият агрегат също е напълно нов, тъй като е получил системата Plaid powertrain. Тя включва не два, а три електромотора с мощност над 722 к.с. и 931 Нм въртящ момент. Според изпълнителния директор на Tesla - Илон Мъск, система Plaid е единствената, която превъзхожда сегашната Ludicrous, използвана за топ-моделите на марката. Тя ще се предлага от 2020 г. за серийните Model S, Model X и очаквания Roadster. 

Снимки: Electrec, Motor1

fallback
  • #7
    младен ( преди 5 години )
    До невТова може да го обесняват само *** които не са виждали и сядали в тесла на живо.
  • #6
    primorack ( преди 5 години )
    Само едно нещо е пропуснато! Теслата е била на semi-slicks, което е огромно предимство пред нормалните гуми.
  • #5
    wizzow ( преди 5 години )
    Представям с новия роудстър на Тесла какви рекорди ще счупи!
  • #4
    Червен дявол ( преди 5 години )
    Това са пълни глупости за Ферари 812 7:27 ??? Как е възможно при положение че Енцо има време 7:25 а е на 15 години модел, някой си направил 7:27 и айде официални данни ги смятат, недейте да вярвате на всичко написано!
  • #3
    Нев ( преди 5 години )
    Сега германските фенчета ще вземат да ни обясняват как Поршето е с качествени материали а Теслата е с кофти сглобка! :)
  • #2
    Немците реват! ( преди 5 години )
    Следващото поколение автомобили на Тесла направо ще кърти от всякъде. А немците горките вложиха милиарди в "разработки" и още не могат да достигнат параметрите на Модел S от 2012г. Поршето е по бавно, има по малък пробег, и струва 2 пъти повече. Другите ВАГ-аджийки пък едвам минават 200км с едно зареждане. Мъка...мъка
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    "P100D+, като такъв сериен модел не се предлага от Tesla." - Ще е в продажба следващата година, точно както и Поршето. Колкото Тайканът е сериен, толкова и плюс версията на Тесла.
fallback
Последни