fallback

Tesla Model S би с 20 секунди Porsche Taycan на "Нюрбургринг"

Постижението е неофициално, атаката на рекорда ще е на 21 септември (ОБНОВЕНА С ВИДЕО)

Tesla Model S подобри постижението за най-бърза обиколка на "Нюрбургринг" за сериен електромобил, което принадлежи на Porsche Taycan. Американският седан даде с близо 20 секунди по-добро време от германската кола, съобщава  Auto Motor Und Sport. 

Постижението обаче е неофициално, тъй като е измерено на ръка, а не от специална апаратура. От няколко дни край пистата са се разположили екипи на различни медии, като те с особено внимание следят двата прототипа на Tesla S, които въртят обиколки на трасето. Измереното от тях време е 7 минути и 23 секунди, което е с 19 секунди по-бързо от това на Porsche Taycan, записано в началото на месеца.

От Tesla не коментираха постижението, но е известно, че компанията е запазила пистата за 21 септември. Тогава американците ще имат 30 минути, в които трасето ще е затворено само за техните коли и ще се опитат официално да атакуват рекорда. Те разполагат с два тестови автомобила - син и червен, които се управляват от трима пилоти - Томас Мутш, Андреас Симонсен и Карл Радквист.

Ако времето на Tesla Model S на Северната дъга се окаже 7 минути и 23 секунди, то това означава, че електрическият седан е по-бърз от Ferrari 812 Superfast, Mercedes-AMG GT 63 S и Nissan GT-R. Двата прототипа, които Tesla използва, се отличават значително от серийния Model S, тъй като имат различна каросерия с по-широки калници и допълнителен спойлер, както и пренастроено шаси. На тестовите машини е поставен надпис P100D+, като такъв сериен модел не се предлага от Tesla. 

Силовият агрегат също е напълно нов, тъй като е получил системата Plaid powertrain. Тя включва не два, а три електромотора с мощност над 722 к.с. и 931 Нм въртящ момент. Според изпълнителния директор на Tesla - Илон Мъск, система Plaid е единствената, която превъзхожда сегашната Ludicrous, използвана за топ-моделите на марката. Тя ще се предлага от 2020 г. за серийните Model S, Model X и очаквания Roadster. 

Снимки: Electrec, Motor1

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 5 години )
    Случайно да не мислиш, че Трошето е същото в магазина, като това на пистата? Ама за настъпаната немска жаба нищо не казваш. Двойни стандарти или?
  • #36
    анонимен ( преди 5 години )
    Ще чупят рекорд за скорост на серийна кола... с кола, която не е в серийно производство.Пък да пуснем един болид на Формула 1, да отцепи един рекорд за серийни коли и после ще обявим че през 3593-та ще се произведат серийно 2 броя от нея?Ще се изкефя някой да вземе серийна ТислЪ ида закове 10 минути на Нордшлайфето, после Мъск да ходи да се черви и обяснява като госпожичка. Срамна рекламна акция. И вие вече дискутирате...
  • #35
    анонимен ( преди 5 години )
    Тая Тесла не е баш същата като оная в магазина, ама карай...
  • #34
    Сиготура Нахуя ( преди 5 години )
    Официалната обиколка ще е с повече от 20 сек. предимство за Теслата. На бас на 1000 лв?? А, шнорхели??
  • #33
    Сиготура Наглока ( преди 5 години )
    Кво ви казах бе, шнорхели?? Теслата е по-лека, по-бърза, с по-голям пробег и наполовина по-евтина! Беше ясно, че ще развенчае Поршето.
  • #32
    Сиготура Наглока ( преди 5 години )
    Евала на холдинга!!
  • #31
    анонимен ( преди 5 години )
    това на снимкита като дизайн е било хубаво преди 15 20 години сега е кола от миналото хилядолетие
  • #30
    анонимен ( преди 5 години )
    #30 Най ми е смешно някой, който освен нов внос не може да си позволи друго да ми говори за комфорт и да ми обяснява, който имал пари какво щял да си вземе и който няма какво. Милиардерът Мъск, понеже няма пари и заради това кара Тесла, а нашият Бай *** богаташа има пари и ще си вземе Порше. ***, ходи спешно на доХтор да те прегледа, че не ми се виждаш никак добре!
  • #29
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти първо виж на живо една Тесла, влез в нея, седни, огледай, пипни и ела пак да обясняваш как ти се виждала. Ако можеш направи тест драйв и ще разбереш колко си заблуден. С гледането на снимки само не става!
  • #28
    анонимен ( преди 5 години )
    фактите са факти Който има пари си взема ПОРШЕ , КОЙТО НЕМА Тесла Аз обичам комфорта , а като гледам салона на ТЕСЛА .... никога не бих си я взел
fallback
Последни