IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци направиха гориво от мръсна вода

Колкото по-мръсна, толкова по-ценна е изходната суровина

Германци направиха гориво от мръсна вода

Критиката срещу водородното задвижване към момента не е съвсем необоснована. Производството на водород е прекалено енергоемко, прекалено сложно и прекалено скъпо. Решение на поставените въпроси, при това необичайно, дава стартъп-фирмата от Берлин Graforce. Тя създаде метод, който звучи като алхимия за мнозина – да извлича водород от отпадъчни води.

Йенс Ханке, математик и основател на фирмата, обяснява: „Обикновено водородът се извлича от чиста вода чрез класическа електролиза. Ние използваме плазмена физика, при която разграждаме водата безконтактно в нейните съставни елементи“. Нещо интересно – колкото повече въглеродни и азотни съединения се съдържат в нея, толкова по-добре, защото това означава повече водород.

Патентованата технология на Graforce се нарича плазмализа, т.е. симбиоза от плазма и електролиза. Тя може да се използва за всякакви отпадъчни води, т.е. от инсталации за биогаз, за пречистване или за животни. В системата богатата на съединения вода се разделя с помощта на силно електрическо поле. Съдържащите се в нея кислород и азот се изпаряват в атмосферата, докато водородът се смесва с биогаз и се превръща в така наречения „е-газ“, който може да се използва в модерни метанови автомобили. Последващият ефект е намаляването на вредните емисии на автомобилите.

Нужното електричество за осъществяване на плазмализата е само една трета от енергията, нужна за електролизата. Според Ханке цената на водорода може да падне от 6-8 евро (в момента) на 3 евро. Освен това отпада и нужното предварително пречистване на водата. Ако електричеството бъде създадено от възобновяеми източници, процесът става изцяло неутрален за климата.

Graforce вече е сключила партньорство с Audi, като то ще изясни и колко водород може да бъде смесван с биогаз, без двигателят да започне да тресе. Засега е ясно, че предлагано към момента Audi G-Tron може да използва 20 процента водород в метана, без да трябва да бъде технически преоборудвано.

Първите автомобили, използващи безвредната смес от биогаз и водород вече са по пътищата.

Снимка: Graforce

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #1 Баш си е това! Няма разлика! Ама това нещо немците го могат. На книга колите им даже гориво връщат, ако ги питаш. Колкото повече караш, толкова повече гориво имаш. Така е в Германия. И дизелът им е чист да знаеш. Продължават да го доказват и да правят все нови и нови изследвания. Уникални са в лъжите, манипулациите, пропагандата и измамите! Доказват го непрекъснато!
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    А какво стана с производството на дизел от въздуха. Нали същите мошеници Ауди бяха го измислили и имаше статия тук. Даже имаше снимка на станция за производство на дизел и с големи букви написано Ауди. Сега пък почнали някакъв газ да правят и да го омесват с водород. Пак някаква мошеническа схема,за да може да им отпускат пари за екологогични разработки. Мошеници абсолютни са. Поредната схема...
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Това малко ми звучи като от п.р.ъ.д.н.я - боя :)