Близо три години след като Audi разкри прототип с водородни клетки, сега немският производител отново готви подобен автомобил. Според информация на изданието Autocar новият прототип, който трябва да бъде представен по-късно тази година, ще разполага с с горивни клетки от шесто поколение.
Като причина за решението на Audi да създадат подобен автомобил, се посочва опасението за намаляване на добива и доставките на суровини, нужни за производството на батерии. За изграждането на модела ще бъде подновена програмата h-tron, която бе използвана и преди. Използваната горивна клетка пък ще бъде разработената на базата на споразумение с Hyundai от миналото лято. Ако се стигне до по-мащабно производство, то предполагаемата фабрика, която ще се използва, вероятно ще бъде тази в Некарсулм.
Според Брам Шот, главен изпълнителен директор на Audi AG, компанията може да наблегне повече на производството на подобен тип автомобили. Това обаче би могло да се случи около втората половина на следващото десетилетие.
Засега все още не са известни технически характеристики на очакваният прототип, но най-вероятно той ще има сходен пробег със своя предшественик - 600 км с едно зареждане.
Снимка: Audi H-Tron 2016