IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla счупи рекорда на много трудна писта

Американците ще се пробват на "Нюрбургринг" на 21 септември (ВИДЕО)

Tesla счупи рекорда на много трудна писта

Компанията Tesla постави рекорд за най-бърза обиколка на една от най-трудните писти в света - "Лагуна Сека" (Калифорния, САЩ). Специално подготвен Model S записа време от 1 минути и 35,55 секунди, което е с близо 2 секунди по-добро от постижението на Jaguar XE SV Project (1 минута и 37,54 секунди).

Електрическият седан остави зад себе си такива автомобили като Porsche 911 GT3 RS (1:36.77 минути), Porsche Cayman GT4 (1:37.43), BMW M4 GTS (1:37.66) и Chevrolet Camaro SS 1LE (1:37.78). За постигане на рекорда в Tesla са използвали нови шаси и силов агрегат, известен под обозначението Plaid.

Лично изпълнителният директор на компанията - Илон Мъск, съобщи за рекорда, като допълни, че друг екземпляр на Model S в момента се настройва на "Нюрбургринг". Този автомобил има обозначение P100D+, като е получи специална аеродинамика и разполага със 7 места. Това вероятно означава, че Tesla ще се опита да подобри и рекорда най-бързите модели със 7 седалки на "Нюрбургринг".

Счита се, че решението на Мъск и екипът му за атака на рекорда на Северна дъга е провокирано от постижението на Porsche Taycan по-рано този месец. Според последните информации, на 21 септември специално за Tesla ще бъде оставен 30-минутен прозорец на "Нюрбургринг", в който машината ще с опита да запише най-бърза обиколка.

Твърди се още, че този Model S не е оборудван с два електромотора, както е обичайно, а с три. Каква обаче е тяхната мощност, засега не се съобщава.

Снимка и видео: Tesla

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Светлин ( преди 4 месеца )
    Каквото и колкото и да си говорим, всичко е мерене на пи.. ки, а най-важното е борба за пазар. Другите фирми дишат във врата на тесла, и много скоро ще се случи. Все пак говорим за огромни инвестиции, и тези инвестиции трябва да се върнат, никой не му дреме за екологията, всичко опира до парите. Мъск пръв намери нишата, и няма да се предаде без бой.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 4 месеца )
    '2006-та: електрически коли? хаха за пръв път чувам. Тесла Роудстъра е концепт и не са дали на журналистите да се качат даже '2010: Нисан Лийф и Шеви Волт. Какво? '2012: Модел S е концепт и Тесла е долу-горе фалирала фирмичка '2018: Е да бие ги на старта ама я да я пуснат на писта как ще прегрее и ще й падне "акумулатора". И ще фалира до 2 месеца! '2019: Е, не прегрява и счупи бензиновите рекорди, ама ще й падне акумулатора, ще видите! И ще фалира до месец! '2020: ееЕх мам. му да е.аааа!!!
  • #5
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Батко ( преди 4 месеца )
    Лагуна сека била трудна писта, не знаех...
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До №3 ( преди 4 месеца )
    Технически няма проблем да се направи охлаждане на батериите, инвертора и електромотора което да позволи да издържи цяло състезание. При това няма да оскъпи производството с повече от 2-3 хил.долара.. Друг е въпроса че това е кола с тегло доста над 2 тона и не и е мястото на пистата / същото важи и за Тайкан /. Далеч по логично ми се вижда да се направи подобна "спортна" версия на по-лекия с половин тон модел 3
  • #3
    9 rate up comment 6 rate down comment
    VORO ( преди 4 месеца )
    По интересно е дали ще издържи с това темпо цяла състезателна дистанция. Обзалагам се, че няма да изкара и половин състезание.
  • #2
    10 rate up comment 10 rate down comment
    none ( преди 4 месеца )
    Даам, Тесла е на път да отвее всички "луксозни" ел. напъни на германците, да не говорим че струва 1/2 от цената им ...
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този вариант Плайд ще влезе в производство до 1 година за моделите S и Х като освен 3ти мотор включва подобрено охлаждане, по-подходящи гуми и карбоново-керамични спирачки