IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрохидравлика замества разпределителния вал

Нова система командва индивидуално клапаните и пести 20% гориво

Изследователският институт Empa разработва монтирано на сериен двигател електрохидравлично задвижване на клапаните, който позволява изцяло гъвкаво регулиране на хода и времето на командване.

За управлението на подаване на газ в двигателите с вътрешно горене в днешно време се използват изцяло механично задвижвани разпределителни валове. Често те са оборудвани и със сложна допълнителна механика. Така може да бъде използвана предварително зададена мостра на движение, което означава и допълнително износване. Гъвкавостта също се постига само частично. За напасване към променливите свойства на горивата са търсени бърз ход на клапаните при ниски обороти, промени на хода и гъвкави и цилиндрово селективни времена на командване на клапаните.

Empa

В отговор на това търсене Empa създаде електрохидравлично задвижване на клапаните, което е много по-гъвкаво в сравнение с досегашните системи. Клапаните се задвижват хидравлично чрез магнитни намотки и електрически импулси. При протичане на напрежение се отваря специален хидравличен клапан, който позволява чрез течност всмукателният клапан да бъде отворен в желания ход, който се ограничава с пружина. Когато токът бъде прекъснат, клапанът се затваря и връща голяма част от нужната хидравлична енергия в системата. Системата има ниска консумация на енергия в широк диапазон. В комбинация с оптимизирана промяна на натоварването е възможно постигане на до 20 процента по-нисък разход при бензиновите двигатели в сравнение с конвенционалната система с дроселова клапа и променливо командване на клапаните.

Друг плюс на новата система е индивидуалното командване на времената на отваряне и на хода на клапаните за всеки индивидуален цилиндър. Така всяко работно състояние на двигателя може да бъде променяно от цикъл в цикъл чрез интелигентно командване на натоварването, чрез избора на остатъчно количество отработени газове или чрез деактивиране на ненужни в момента цилиндри. 

Системата вече се изпробва на 1,4-литров TSI-двигател на Volkswagen, работещ с метан. Тя работи от 2018 г. на стенда за изпитания в института и вече е безпроблемно е издържава многомилионни задействания в работещ двигател.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 1 седмица )
    "предварително зададена мостра на движение" - Ювелирен превод....:) иначе разковничето е точно в динамичното газоразпределение но за сега никой не го е направил да работи за коли които се карат ежедневно.... просто ресурса на тия клапани е силно ограничен Konigseg примерно ползват електромагнити а не хидравлика (която ще е по бавна като реакция).....
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Спесимен ( преди 1 седмица )
    Само 20-тина години след комън рейл. Иначе разликата чисто технологично между инжектор и електрически клапан с електронно управление може би не е много голяма. Дори инжекторите впръскват гориво няколко пъти на такт, докато клапана има едно отваряне и затваряне.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    MultiAir ( преди 1 седмица )
    Новата технология на MultiAir се състои в променената технология на всмукателните клапани. За отварянето и затварянето им се използва хидравлична технология с електронна система на управление. Моментът на отваряне и затваряне на клапаните и неговата продължителност могат да се променят.
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    MultiAir ( преди 1 седмица )
    От 2009 година: Fiat представи новото поколение бензинови двигатели MultiAirFiat разпространи първите официални данни за нова серия бензинови двигатели, наречена MultiAir.Тези бензинови двигатели се отличават от традиционните агрегати по новия си газоразпределителен механизъм, чрез който ще се реализира по-нисък с 10% разход на гориво, като в същото време мощността е повишена до 25%.
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Че то отдавна няма счупени клапани или ти караш такива стари морги на които тази технология за прибиране на клапаните не е известна. Там нещата стават механично и 100% е сигуно, че клапан и бутало няма да се срещнат. При тази електронната технология, това нещо не е 100% гарантирано. При една грешка, бъг от страна на компютъра, грешна команда и могат да се срещнат. Така също, ако хидравликата на хидравличният клапан изпусне и откаже да се прибере, електрическите импулси няма да помогнат и бам...
  • #5
    9 rate up comment 16 rate down comment
    bulava ( преди 1 седмица )
    Фиат и алфа друг път.Това е измислено от Konigseg преди няколко години. Най вероятно Vag са взели патента.Технологията е супер тъй като няма да има вече счупени клапани
  • #4
    26 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На двигател на VAG, на който всичко, дори веригата е консуматив и се сменя на 60К, каквито и разработки да му слагат, само ще стане още по-лошо за нас - 6-тите собственици. Германеца му е лесно, кара го нов и на 5-6 год го маха.
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    MG ( преди 1 седмица )
    Още един кохсуматив
  • #2
    25 rate up comment 3 rate down comment
    ??? ( преди 1 седмица )
    Това не е ли мулти еър на Алфа и Фиат?
  • #1
    21 rate up comment 14 rate down comment
    Аха ( преди 1 седмица )
    Немските бастуни откриват за пореден път топлата вода! ФИАТ я има тая система наречена Мултиеър от години!