Китайският бранд Wey, който е собственост на представената и в България компания Great Wall, ще се завърне на европейския пазар, съобщават местните медии. Първата крачка към това ще бъде участието й на автомобилното изложение във Франкфурт, което започва на 12 септември. Там марката ще покаже най-малко два нови кросоувъра.
Брандът Wey бе създаден през 2016 г., а в портфолиото на Great Wall се позиционира над Haval. Моделите на премиум марката засега се продават само в родината, където се предлагат кросоувърите VV5, VV6, VV7 и P8 (плъг-ин хибрид). Китайците обаче планират скоро да започнат да изнасят моделите си и на други пазари, включително на европейския.
На Стария континент Wey се появи през 2017 г., когато на автосалона във Франкфурт бе показан концептуалният електрически кросоувър XEV с врати тип "крило на чайка". Тази година марката отново участва в автомобилното изложение, а на европейците ще бъде показана различна концепция. Освен това, според китайските медии, в Европа ще бъде докарана и серийната купеобразна версия на "седмицата" - VV7 GT, която съвсем наскоро дебютира в родината си и продажбите там стартират тази есен.
Новият прототип е наречен Wey-S. Засега брандът публикува само скици и тийзерни изображения на модела, без да разкрива технически детайли. Съдейки по снимките, концептът няма традиционна радиаторна решетка, което означава, че във Франкфурт отново ще видим електромобил. Wey-S също така е получил необикновени джанти, а отзад - две светещи "перки". Фарове, най-вероятното, са с лазерно-луминисцентни секции - подобна оптика имаше и в предишните концепции на марката, като наскоро започнаха да оборудват с нея и серийните модели, като VV7 GT. В единственото изображение на интериора на Wey-S пък се вижда, че на предния панел има стъклен фасетиран елемент.
Външният облик на серийното крос-купе Wey VV7 GT бе разкрит на шпионски снимки преди година, но брандът реши, по някаква неясна причини, да отложи премиерата. В резултат на това купето, подобно на оригиналния кросоувър, вече бе актуализирано. Настоящата версия се различава от миналогодишния VV7 GT по предната броня и радиаторната решетка. Дължината на купеобразния кросоувър е 4774 мм, което е с 9 мм по-дълго от стандартния SUV. Междуосието не се е променило - 2950 мм. Интериорът е идентичен, а след рестайлинга и двете версии имат нова мултимедийна система с разпознаване на лица.
Двигателят на VV7 GT е от "обикновения"VV7 - 2-литров бензинов с 4 цилиндъра (фабричен индекс GW4C20B), който развива 227 к.с. и 385 Нм. Той отговаря на новите местни екологични стандарти и работи в тандем със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя. Задвижването както за купето, така и за стандартния кросоуъвр, е само на предните колела. В същото време моделът с префикса GT получи функцията launch control. "Обикновеният" Wey VV7 все още се предлага с 2-литровия двигател отпреди обновяването (GW4C20A). Той е малко по-мощен - 234 к.с., но максималният въртящ момент е 360 Нм.
Още снимки на двата модела - в галерията по-горе