IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Отмъщението на самурая: тестваме новата Mazda 3

Четвъртата генерация превъзхожда третата във всяко отношение - включително, за жалост, и в цената

Компактните хечбек модели са най-търсените автомобили в Европа от години. Но това не значи, че при тях има особена пазарна интрига. Едно име доминира в класа, а всички останали просто се мъчат да отмъкнат парченце от неговата баница.

MAZDA ГО ПРАВИ с умерен успех със своята "тройка": първите й три поколения се продадоха в шест милионен тираж, но само един милион от тези сделки се пада на Стария континент. Въпросът е дали четвъртото поколение може да промени това.

Още при премиерата миналата зима ви казахме, че японците този път са подходили доста смело. Дизайнът на новата Mazda 3 е може би най-отличаващият се в сегмента. А в добавка към него вървят и няколко доста новаторски технологии.

Mazda 3 тест драйв


АВТОМОБИЛЪТ ИЗГЛЕЖДА едновременно по-елегентен, по-мускулест и по-динамичен, но в същото време е и ясно разпознаваем. Дори емблемата да отсъства, няма как да го объркате. Минус е само подчертано лошата видимост назад.

В салона промяната също е голяма. Приборите са ориентирани към шофьора и доста интуитивни. Одобряваме големия и прегледен head-up дисплей, който на всичкото отгоре е част от серийното оборудване. Материалите в интериора са доста по-качествени отпреди, с доста пиано лак и алуминиеви детайли.

Mazda 3 тест драйв


ХАРЕСАХМЕ СЪЩО СЕДАЛКИТЕ, които са удобни и осигуряват добра странична опора. Задната седалка може да побере трима, без да им причини пристъпи на клаустрофобия. Багажникът е по-скоро под средното за класа със своите 358 литра, но при смъкнати облегалки скача до над 1000 и ще ви позволи да си откарате сами новата готварска печка.

Mazda 3 тест драйв


Тествахме новия "мек" хибрид, в който двулитровият бензинов мотор се съчетава със стартер-генератор с мощност 6 киловата. Идеята отчасти е той да компенсира липсата на турбо, макар че над 10-те секунди от 0 до 100 км/ч сто не са кой знае какво постижение. Но главната цел на хибридната система е да смъква разхода. Японците обещават около 6 литра на 100 км. Ние постигнахме 9 на сто, но най-вече в извънградски цикъл, а най-големите ползи от тази система са именно в града.

Mazda 3 тест драйв


ВСЕ ПАК ПОДОЗИРАМЕ, че повечето европейци ще се насочат към далеч по-пестелевия 1.8 дизел с мощност 115 коня. Поне до пазарния дебют на революционния нов Skyactive X - бензинов мотор, действащ на принципа на дизелите.

Извън това новата "тройка", също като предишната, стои много добре на пътя. Усеща се и ефектът от новата система за подпомагане на следването на зададената от волана траектория. Окачването е пипнато с цел малко повече комфорт.

Mazda 3 тест драйв


КАКТО ВСЕКИ НОВ АВТОМОБИЛ, Mazda 3 също е натъпкана с огромен брой електронни асистенти. Новост е специална функция, която следи очите на шофьора. Тя "вижда" кога той мига и може да засече настъпването на умора. Тогава се активира звуков сигнал, за да се разсъните.

Mazda 3 тест драйв

Като цяло, новата Mazda 3 прави сериозна крачка напред във всяко едно отношение. И дава заявка за по-сериозно присъствие в този клас - стига да не се влияем прекалено от цената й. Тя стартира от 41 000 лева, но високите нива спокойно прехвърлят границата на 50-те хилядарки. Което поне засега ни подсказва, че пазарният лидер Golf може да спи спокойно.


 

Mazda 3 2.0i Hybrid

1998 куб. см работен обем

122 к.с. максимална мощност

210 Нм максимален въртящ момент

10.4 секунди 0-100 км/ч


Още снимки на новата Mazda 3 можете да видите в галерията:

0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Точно 11 годишните модели не ставаха много, защото Мазда беше под шапката на форд. То тънки и ръждясващи ламаринои ли не бяха, то кофти агрегати ли или какво ли още не. Откакто форд напусна Мазда, оттогава самураите са във възход. Спряха ръждите на първо място, дизайна стана страхотен, интеорите са, като на премиум автомобили и като цяло надеждността стана доста по-добра.
  • #17
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кой го интересува надеждността, като ти се иска да я зарежеш в канавката тази Мазда всеки път, когато се качиш на нея и проклинаш деня, в който си си дал парите за тази безподобна недодяланост? И не ми сравнявайте 11-годишни модели с новите, защото тогава Маздите ставаха за нещо.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До : 112 ( преди 1 месец )
    Колега недей така! Имам 2 мнения под статията казвам, че този разход е абсурден. От собствен опит говоря, а не да съм го чул някъде. Няколко Мазди са минали през ръцете ми и са прекрасни коли. Ти обаче обвиняваш всички, че са некомпетентни. Аре по-полека! Излагаш се да говориш, като гоуфаджия. В момента карам Тойота. Нова купена от мен хибрид. 8 г. и 170 000 км нищо по колата не е пипано освен консумативи изгорели лампи 2-3 и 4 спирачки диска и накладки до сега. Това е!
  • #15
    13 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    Само некомпетентни се изказват тук. Имам Мазда 3-ка вече 11 години и освен крушки и феродо нищо не съм сменял. Всичко е оригинално от завода. Колко от вашите любими марки могат да се похвалят с такава надеждност а ???
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За тройката не знам ама шестицата София Бургас със 120-130 км/ч си удари 9 на сто с двулитровия бензин.
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Exp. ( преди 1 месец )
    Карам 3-то поколение 2014-а 2.0 120к.с. Разход 9 извън града е пълен ъпсурт. Копенхаген - Варна 6.3л./100км. и нали се сещате, че там не съм слизал от магистрала и няма как да съм карал с 90. Разход над 7,5 извънградско е невъзможен, как ли не съм я карал. Разход 9/100км. е максимума и то само градско в задръствания и на къси разстояния. Няма смисъл да цъкате плюсове и минуси, просто Ви давам инфо от първа ръка, карам я 60К от чисто нова. Двигателя на 4-то поколение всъщност е същият.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2.0 мотора при 160 дава 7/100 разход, а при 180 е 9/100 разхода. Горе долу над 160 на всеки отгоре 10 км/ч дава по 1 л. разход повече. колата е икономична за класа си и е просто супер. Все пак това не е автомобил за юркане и настъпване до дупка. Най-оптималните скорости на магистрала са 140 макс150. Нагоре се увеличава шума въпреки, че е добре обезшумена и разхода скача в геометрична прогресия...
  • #11
    17 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Голф до Мазда 3 ??? Стига бе човек! Това е гавра с труп (Фолк с Ваген Труп). Маздата изглежда пред Гоуфа, като космически кораб пред магарешка каруца. И не само този модел, а и който модел да хванеш от двата производителя.
  • #10
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    9/100 на извънградско няма начин да харчи, освен, ако не е карана на магистрала със скорост 150-160 км/ч. На междуградски пътища със скорост 90-100 км/ч разхода е 6-6,5/100. Градско харчи 8-8,5/100. Само в час пик стига до 9-9,5/100 максимум. Говоря за нехибридната версия. Хибридната би трябвало да харчи поне 1 литър гориво надолу.
  • #9
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мазда имат уникален червен цчервен цвят с някаква нова технолагия на боята,като дизайн - нека сложат един Голф до Мазда 3 от нова генерация да му се посмеем..