В последно време продажбите на бранда Fiat в Европа намаляха. Така например, през 2018 г. бяха продадени 697 977 автомобила, което е 9,3% по-малко от предходната година. За първата половина на 2019 г. клиентите пък купиха 366 060 бройки, или 12,4% по-малко от същия период на миналата година. Сега в компанията замислят мащабна актуализация на цялата си моделна гама за Европа.
Autocar цитира думите на шефа на отдела за маркетинг на Fiat Оливие Франсоа, че на европейския пазар брандът ще продължи да предлага компактни градски автомобили като Panda и Fiat 500 (на втората снимка). Марката доминира в този сегмент в Европа: само на тези два модела се падат около една трета от всичките продажби в класа. Франсоа обяснява, че Fiat не планира да харчи пари за производството на големи SUV, луксозни и спортни автомобили. Дължината на всички модели ще бъде в диапазона - 3,5-4,5 м. Той добавя, че марката се нуждае от повече електрически автомобили, което не е изненадващо, тъй като това е една от основните световни тенденции в индустрията.
Фактът, че новият Fiat 500 ще бъдат превърнати в масов електромобил, е известен отдавна (моделът на настоящото поколение също има "зелена" версия, но той е предназначен за САЩ и не се търси особено). Autocar предполага, че със смяната на поколенията Fiat 500 ще бъде само с 5 врати, а задните врати ще бъдат малки и ще се отварят срещу посоката на движение (като при сегашното BMW i3). Версията с 3 врати на модела явно вече не се планира да се произвежда, тъй като продажбите на такива коли значително намаляха в световен мащаб през последните години.
Кросоувърът 500X може да бъде заменен от друг автомобил, а непопулярният компактен ван 500L въобще няма да има наследник. Що се отнася до условната замяна на "хикса", може да се окаже, че мястото му ще заеме модел, за който ще бъде възродено името Giardiniera, както се спомена в доклад на бранда от преди известно време. Под това име през 60-те години на миналия век компанията произвеждаше комби с 3 врати. Най-вероятно новият модел ще има каросерия с пет врати. Възродената Giardiniera също така вероятно ще получи и луксозен интериор.
Втората посока за развитие на марката в Европа са семейните автомобили. Тук компанията залага на следващото поколение Panda, което може да бъде създадено на базата на концепта Centoventi (на първата снимка), представена на автомобилното изложение в Женева миналия март. Вероятно ще видим новата Panda през 2021 г., а две години по-късно ще се появи електрическата версия на модела.
Освен това компанията обмисля да замени хечбека на Fiat Tipo с кросоувър. Предполага се, че той ще бъде изграден върху шасито на Jeep Renegade (същото може да получи и Alfa Romeo Tonale, ако Alpha, разбира се, все пак реши да направи компактния кросоувър). Новият Fiat вероятно ще бъде предлаган като плъг-ин хибрид. Отбелязва се, че Centoventi също ще окаже влияние върху него.
Снимки: Fiat