IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци направиха електромобил с чудовищен въртящ момент

Суперседанът Drako GTE излиза на пазара през 2020 г., като ще струва 1,25 млн. долара

Американци направиха електромобил с чудовищен въртящ момент

На автомобилния небосклон изгря нова звезда. Фирмата Drako Motors, създадена от предприемача Дин Драко и инженера Шив Синанд, е готова с електромобил, който предлага невероятна управляемост и огромен въртящ момент.

Моделът Drako GTE е разработван в продължение на 10 години, като беше представен пред публика на конкурса за дизайн в Пебъл Бийч през уикенда. Като пропорции суперседанът напомня Fisker Karma, като това е напълно нормално, защото в основата му е именно творението на Хенрик Фискер. Всичко останало, в това число и карбоновите панели от каросерията, е направено от нулата.

Drako GTE

Създателите на Drako GTE го определят като най-мощния автомобил от клас Grand Tourismo. Машината разполага с 4 електромотора с постоянни магнити, които развиват 1200 к.с. Всеки мотор задвижва отделно колела с помощта на собствен редуктор. Така съвкупният въртящ момент на колелата е 8800 Нм.
Това е впечатляващ резултат, но той не е рекорден. Например, купето Lamborghini Aventador с V12 двигател развива 690 Нм, но ако се пресметнат предавателните числа в кутията, той въртящият момент на колелата достига 9550 Нм.

Отказът от диференциали и индивидуалното задвижване на всяко колела позволява на Drako GTE да изкачи управлението на векторната тяга на едно по-високо ниво. В случая, не само се намалява въртящия момент, но се задейства режим за рекуперация на енергия на всяко отделно колела. Системата Drako DriveOS контролира разпределението на тягата, като може да я променя 1000 пъти в секунди.

Drako GTE

От компанията твърдят, че всички настройки по електромобила са правени по време на тестове на "Нюрбургринг". За тях отговаря специален пулт Quattro Manettino, с чиято помощ водачът не само може да променя режима на движение и степента на намеса  ESP, но също така регулира нивото на рекуперация и тягата на предната ос.

Батерията на електромобила е к капацитет 90 кВт/ч, като нейната пикова мощност е 900 900 кВт и 2200 Ампера. За постигане на подобни показатели е разработена система с течно охлаждане, която  преминава през всяка клетка на акумулатора и има 3 радиатора в предната част. На борда има зарядно устройство с мощност 15 кВт, но Drako GTE може да бъде закачен и за външен източник с постоянен ток с мощност до 150 кВт.

Сред другите особености на колата е окачването Öhlins и въглеродно-керамичните спирачки Brembo. Суперседанът ще се предлага и в модификация Track Edition, която се отличава по настройките на окачването и гумите. Максималната скорост е 322 км/ч, като времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, както и пробегът с едно зареждане не се съобщават.


Още снимки - вижте в галерията.

Компания Drako обяви, че колата е напълно готова за производство и още през ноември ще стартира тест-драйв за потенциални клиенти. Четириместната машина ще струва поне 1,25 млн. долара, като от нея ще бъдат произведени само 25 бройки.

Снимки: Drako Motors

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    някой си ( преди 4 години )
    Преработен дизайн на Фискер Карма или Карма Реверо
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    излиза че нищо чудовищно не са направили. не само ламбо - много други коли правят по 9000нютона на колелаа на първа предавка. също така и Тесла S ги пави. и не струват 1.25 млн $ . айде у лево