Британският комитет за стандарти на рекламата (Advertising Standards Authority) забрани рекламата на електрическия Volkswagen e-Golf. Само за първите няколко дни от излъчването на клипа в регулаторния орган постъпиха 3 жалби и той излезе с решение, че рекламата може да оскърби жените, а нейното разпространяване противоречи на изискванията.
Актуалното рекламно законодателство във Великобритания влезе в сила през юни тази година, като едно от нововъведенията беше да не се допуска демонстрация на джендърски стереотипи на екрана. Според регулатора, Volkswagen показва мъжете в амплоа на пътешественици, спортисти и астронавти, докато на жените е отредена незначителна роля.
В рекламата слабият пол се занимава с приготвяне на сандвичи, перене на бельо и грижи за децата, което би ярък пример за стереотипи. Обяснението на германския производител, че "жената изпълнява не малко по-важна и по-сложна роля от мъжа" не беше прието от Комисията.
Сега германският производител спешно трябва да направи нова реклама на електрически Golf, която да излъчи във Великобритания.
Снимка и видео: Motor1