fallback

GM и Volkswagen казват "сбогом" на хибридите

Двата концерна се ориентират към електромобилите

Концерните General Motors и Volkswagen, се отказват от производството на автомобили с хибридни двигатели и се насочват изцяло към електрическите превозни средства, съобщава The Wall Street Journal.

По данни на изданието, двата производителя са се обединили около мнението, че "хибридните машини, в които бензиновият двигател се използва едновременно с електромотор, са били само временно решение с цел покриване по-строгите екологични стандарти". Хибридите са изпълнили задачата си и вече могат да отидат в историята. 

През следващите 4 години GM планира за пусне на пазара 20 типа електромобили, като сред тях ще има модели на Chevrolet и Cadillac. На свой ред, Volkswagen ще инвестира огромни средства в производството на компактен всъдеход на ток, който ще излезе през 2020 г. А през 2022 г. германците ще предложат и електрически микробус.

Позовавайки се на данни на агенцията за изследвания LMC Automotive, вестникът отбелязва, че през 2018 г. едва 3% от продадени нови коли на пазара в САЩ са били с хибридни двигатели, а 1% - с електрически.

Прогнозите са, че до 2023 г. автомобилните производители от цял свят ще похарчат около 225 млрд. долара за разработка на 200 типа електромобили. Според The Wall Street Journal, все още обаче няма единно мнение за това, кога точно електромобилите ще станат основно транспортно средство.

Снимки: GM, Volkswagen

fallback
  • #11
    Mario62 ( преди 4 години )
    GM имат отличен опит с прекрасния си плъгин хибрид Chevi Volt / Opel Ampera. Нямам разумно обяснение защо се отказват от него, както преди време убиха EV1....
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Хайде сега малко факти, а не субективни мнения на "умници".Очакването е, че ел. автомобил ще е на цената на дизелов, т.е. по-евтин от хибриден.Очакването, но не тук, е че зареждащите станции ще се увеличават в пъти.Фактът е, че на запад (не тук) възможностите за зареждане през нощта са много по-развити (подземни гаражи, дворове, зарядни станции и тн).Разхода на ел. автомобил превърнат в бензин / дизел е 1 л/100 км (2.4 лв).Сега как изглежда картинката ...
  • #9
    Умници ( преди 4 години )
    Че те кога тия два концерна са имали качествени хибриди? Казват сбогом на нещо, дето не го познават!
  • #8
    Хибриден таксиджия ( преди 4 години )
    Даже скоростната кутия на хибридната Тойота няма чупене - планетарна, механична. Говоря от опит - 300 км на ден минавам. Електромобила е бъдещето, но има ограничения - трябва да имаш гараж за зареждане и пробегът е ограничен. За сметка на високата цена за закупуване, после експлоатацията му е изключително евтина. Реално пазар има и за двата вида превозни средства.
  • #7
    Хибриден таксиджия ( преди 4 години )
    Хаха, тия са невероятни! Хибрида на Тойота е най-доброто за немагистрално каране. Вие виждали ли сте друга кола, която е 1.5 тона, автоматик и харчи 4.5 на градско? Мотора е атмосферен, с верига и ниска степан на сгъстяване - малко износване, само масло иска да се сменя. Гаранцията на батерията е 10 години, а на колата 500к км. Даже накладки и дискове не се износват - спира с генератора повечето време. Относно Хюндай - това е паралелен хибрид, неефективен и със смяна на 2 съединителя на 100к км
  • #6
    Бай Оня ( преди 4 години )
    Колко години Те произвеждат автомобили,колко различни автомобила са произвели, колко инженери работят за тях и колко хора управляват техни превозни средства????И единствено Хомо Сапиенс Балканикус знае повече и отсече Тези са ***!!!!Бай *** работещ за 800лв и живеещ вече 10години години при Партия Гроб Герб Грабим Европа Рушим България!!!!Алооооо *** 5 пари нямаш ама акъл да даваш си първи ......
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Имах предвид че са назад. Сори.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези видяха че не са много назад в хибридните технологий и решиха че са отживелица !??!Ако VW GM не се справят, това не означава че другите (TOYOTA, HONDA и др.) не могат !
  • #3
    poigv ( преди 4 години )
    Тъкмо тези два производителя кога точно са казали "Добре дошли" на хибридите, че сега да се сбогуват с тях?
  • #2
    .. ( преди 4 години )
    Нека някой, който има хибрид да каже как се поддържа. Имам колега с хибриден Хюдай и хич не му се радва. Разхода му е голям и първоначалната му цена е висока. На мен сметката не ми излиза. Имаш скъпата поддръжка на ДВГ + скъпите батерии за хибрида.Накрая да не се окаже, че поддържаш реално 2 коли, една електрическа и една с ДВГ...
fallback
Последни