Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Chrysler HEMI
Chrysler разработва първия си V16 двигател с полусферична цилиндрова глава (hemispherical, оттам и името) през Втората световна война за изтребителя
P-47 Thunderbolt. Изпитанията минават чудесно, но краят на войната спира проекта. По-късно съвместно с германската Continental американците го адаптират за танка M47 Patton.
През 1950 е готова и първата "цивилна" версия с 8 цилиндъра, монтирана в автомобили като Chrysler Imperial и New Yorker. Полусферичната глава има предимства и недостатъци, но в Chrysler държат на нея и създават три поколения такива двигатели.
Chrysler разработва първия си V16 двигател с полусферична цилиндрова глава (hemispherical, оттам и името) през Втората световна война за изтребителя
P-47 Thunderbolt. Изпитанията минават чудесно, но краят на войната спира проекта. По-късно съвместно с германската Continental американците го адаптират за танка M47 Patton.
През 1950 е готова и първата "цивилна" версия с 8 цилиндъра, монтирана в автомобили като Chrysler Imperial и New Yorker. Полусферичната глава има предимства и недостатъци, но в Chrysler държат на нея и създават три поколения такива двигатели.