Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Chevrolet Small-block V8
Това е всъщност дълга поредица от компактни V8 мотори, разработени от General Motors в началото на 50-те години и останали на въоръжение чак до 2003 - не само в Chevrolet, за която са създадени по начало, но и във всички останали марки на американския гигант.
Наричат го small block, защото е доста по-компактен от дотогавашните осмаци. Първоначално работният обем е 4.3 литра, но с годините се появяват и доста по-големи (до 6.6 литра) варианти.
Това е всъщност дълга поредица от компактни V8 мотори, разработени от General Motors в началото на 50-те години и останали на въоръжение чак до 2003 - не само в Chevrolet, за която са създадени по начало, но и във всички останали марки на американския гигант.
Наричат го small block, защото е доста по-компактен от дотогавашните осмаци. Първоначално работният обем е 4.3 литра, но с годините се появяват и доста по-големи (до 6.6 литра) варианти.