Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
През следващите четири десетилетия този агрегат се произвежда в най-различни работни обеми (от 3.5 до 5 литра), с различни технологии (карбуратори SU и Stromberg, роторна механична инжекция от Stanadyne), и се вгражда във всевъзможни автомобили - от Range Rover до спортисти като Triumph TR8, Morgan и TVR. Land Rover го използва в модела Discovery чак до 2006. Двигателят си остава изключително популярен и днес, защото е изключително подходящ за доработване - нещо като европейски аналог на Chevy Small Block.
Произвеждан: 1965 - 2006
Работен обем: 3 532 - 4 997 куб. см
Мощност: 160 - 345 к. с.