Ръководството на Toyota планира да се съсредоточи върху производството на изцяло електрически автомобили за европейския пазар. В момента половината от продажбите на японската компания на Стария континент се падат на хибридни модели.
Матю Харисън, ръководител на продажбите и маркетинга в Toyota Europe, споделя пред Automotive News, че компанията вече е достигнала първоначалния си план за електрификация - точно половината от продажбите са на хибридни модели. И това, добавя той, означава, че е настъпил моментът за ново изпитание пред компанията - пълен преход към модели само с електрическо задвижване.
За да организира успешните си продажби на хибриди в Европа, японската компания трябваше да поработи върху локализацията на производството и намаляването на разходите за сметка на масовата продукция. Сега задачата е по-сложна - за електрическите автомобили ще трябва да се изгради мрежа от станции за бързо зареждане, в противен случай за европейските клиенти няма да има смисъл да се отказват от вече съществуващите модели.