IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Идва нова криза: продажбите на автомобили падат в цял свят

Следващите 5-10 години ще бъдат най-тежки за индустрията, предупреждават експерти

Идва нова криза: продажбите на автомобили падат в цял свят

Това, за което експертите говорят в последно време, вече е факт - автомобилната индустрия е изправена пред нова криза, която ще остави хиляди хора на улицата. В близките години броят на автомобилите по света ще намалее, тъй като клиентите ще се ориентират в ползва на обществените превозни средства, пише в анализа си австрийското издание Standart.

Спадът на продажбите на нови коли вече засегна трите основни пазара - Китай, САЩ и Европа. В Китай намалението е с 6% в сравнение с 2017 г., а само през първите тримесечие на тази година продажбите са спаднали с 5,5%, като това засяга големите концерни Daimler, Volkswagen AG, General Motors и Ford.

В Германия, която е най-големият европейски пазар, през 2018 г. се отчита спад с цели 10%, а през първото тримесечие на тази година той е 13,4%. Подобна е тенденцията и в другите големи държави в Европа. Като цяло, причините са търговската война, подета от президента на Щатите Доналд Тръмп, както и забавеният ръст на китайската икономика, тъй като именно на най-многолюдната държава на света се пада 1/4 от световното автомобилно производство.

Големият проблем за производителите са колебанията при избора на нови технологии, които изискват огромни инвестиции, но в същото време крият и големи рискове. През 2021 г. трябва да се появят над 30 нови електрически модела, но няма гаранция, че те ще се продават. Друга причина е намаляващото производство на нови автомобили, като се очаква през тази година продажбите да спаднат с 5% в сравнение с миналата.

Спадът на продажбите идва точно в момента, в който автомобилните концерни трябва да влагат огромни средства в електромобили, тъй като са притиснати от новите екологични норми. По оценки на специалистите, около 80% от инвестициите в нови технологии ще се паднат именно на електрическия транспорт. Всичко това води до преструктуриране на отрасъла, като се съкращава производството на класически автомобили и на оборудване за тях. Само през последните 3 години са били закрити 16 автомобилни завода в цял свят, като без работа са останали над 120 000 човека.

Проблем за Европа е и отказът от дизеловите двигатели, които за разлика от САЩ, тук са много популярни. Според експертите, забраната на този тип мотори само в Германия ще унищожи около 620 000 работни места до 2030 г.

Това, което очаква индустрията, са ликвидиране на нерентабилните предприятия и появата на нови съюзи между големите производители. Германският концерн BMW и британският Jaguar Land Rover вече разработват заедно двигатели, в това число и електрически. Volkswagen и Ford обединяват сили в разработката на нови електромобили и безпилотни модели, като идеята за подобни съюзи е намаляване на инвестициите от страна на даден производител и съответно поевтиняване на процеса.

Оказва се, че бъдещето на индустрията зависи най-вече от електромобилите. Те все още са много скъпи и не са пригодени за ежедневни нужди. Масовото им внедряване обаче ще нанесе огромен удар, тъй като сглобяването им е значително по-просто, тъй като им трябва по-малко оборудване, отколкото при стандартните коли. Съответно, за производството им е нужна с около 30% по-малко работна ръка. А това означава само едно - нови съкращения на персонал.

Що се касае до безпилотните коли, те невинаги са успешни и излизането им на пазара е все още изглежда сравнително далеч. Но когато то стане факт, проблемите са автомобилната индустрия ще се увеличат допълнително и нещата ще станат непредсказуеми.

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бай ( преди 4 години )
    Помните ли като казаха, че до 2022-2025 ще направят електромобилите конглокентни на ДВГ. Е, напът са да успеят. Наобратно, но пък ще стане :) Точно като зелената енергия....вървят едни въглеродни квоти в ъщърб на ТЕЦ и в подкрепа за възобновяемите :)
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    какво се крие под ламарините "въздух под налягане" на ненормални ценикакто си караш и един пешеходец се блъска в тавана или във вратата а отностно краштестовете всичко се манипулира срециално подготвени автомобили а не случайно изтеглен от конвейрната линия същото е и при тестовете за гуми потребителя да цъка с езиче и да казва бате бате голяма работа днешните коли не е като едно време
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Вътрешната конструкция поема силата на удара, а не ламарините. Вие сте *** малоу,мниците.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    С опипване ли се проверява колко е здрав един автомобил - смешно е? Естествено, че ги правят по-чупливи заради пешеходците, но трябва да гледате какво се крие зад ламарината и пластмасате където е стоманена конструкция и гредите във вратите, на покрива и т.н.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 4 години )
    сблъсък между коли от 90те и такива от 2000г нататъкhttps://***.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY - Рено Модус срещу Волво 940 https://***.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU - меката кашкавалена Корола от 2015 срещу твърдата от 98ма
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 12 ( преди 4 години )
    А колко видео има точно тея мекичките коли при сблъсък с по-старите твърдите и железни колко повече се огъват твърдите и колко по-големи щети имат отвътре не всичко е както изглежда на пръв поглед
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Супер ( преди 4 години )
    Айде на намаленията
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ще помоля администратора да не трие линка и вие си правете изводите за съвременните автомобили особено препоръчително е да се изгледа от онзи който ни уверява че били много ама много по сигурни при птпhttps://youtu.be/3oxfaUAt05Q
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    теслЪ ( преди 4 години )
    8-ми , като външни размери може и да са сравними ,но вътре е още по-голяма теснотия. Имах БМВ е36 , чуствах се добре въпреки , че съм 196 см висок. Преди години седнах в f30 - едвам се вмъкнах , нищо че външно бе с размери на старата 5-та серия.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ама като се блъснеш с това мондео от 1998 ще станеш на кайма, а в нов автомобил шанса да оцелееш е многократно по-голям, обаче Бай *** това не го отчита.