IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пазарът на нови коли в България с ръст от 5,88%

За първите 6 месеца на годината у нас са продадени 22 320 автомобила

Пазарът на нови коли в България с ръст от 5,88%

Пазарът на нови автомобили в България отбелязва ръст от 5,88% за първите 6 месеца на 2019 г., сочи статистика на МВР за регистрираните превозни средства. За периода 1 януари - 30 юни у нас са продадени 22 320 нови коли, докато за същия период на 2018 г. резултатът е 21 081.

Най-голям ръст при масовите марки записват Suzuki - 193,98 %, Honda - 123,71%, Opel - 68,66%, FIAT - 68,29% и SEAT - 59,23%, като това се дължи на пристигането новите им модели на пазара у нас през последната година. В същото време, спад се отчита при Ford (-6,78%), Renault (-12,09%), Nissan (-18,82%) и KIA (-25,37%).

При премиум-марките "отличникът" е Volvo, който за 1 години е записал ръст с близо 300%.  Отлично се представят още MINI (+110,17%) и Land Rover (+106,19%), докато Audi (-40,75%) и Porsche (-48,57%) отбелязват сериозно отстъпление.

Най-успешната марка на пазара в България и през тази година си остава Dacia с 2727 продажби за първите 6 месеца (+27,07%), следвана от Renault - 2262 (-12,09%) и Skoda - 2164 (+9,3%).

пазар 2019 г.

От статистиката на МВР става ясно също, че за първите 6 месеца в България са регистрирани 4 нови коли на Tesla (3 преди година), 3 коли на Ferrari (3 за първите 6 месеца на 2018 г.) и 2 на Bentley (4 за същия период преди година). Тези 3 марки нямат официални представителства у нас.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 месец )
    А ти като НЕ-балък каква кола караш и коя година е произведена?
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хахха на 420 балъка са им пробутали китайски волва е това клиента верно е като офцете гледа зомбирано лампички дисплейчета масажи вентиляции а двигател трансмисия ходова част там се почесва умно по кухото пространство между ушите ама после що така бе бате очи гледали очи плакали
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Ми то БМВ вече и те искат 65-70к за предно и 3 цилиндъра. Мерцедес пък предлагат механика от Дачия. Та да си вземеш нисък сегмент премиум трябва да си душевно болен
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ауди пропадат,защото няма какво да предложат. На практика имат само скапани дизели и ако искате нещо различно ще чакате три месеца официално,а неофициално може и повече от шест. Цените им просто не съответстват на това което продават. Най-евтината А3 струва 65000 лв и за тези пари получавате три ! цилиндров мотор с 115 коня на предно,чието обслужване струва минимум 600 лв в Порше запад. За същата сума си купувате Сеат Леон Купра с 280 коня и много богато оборудване . Нормално е да потъва ...
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцедес имат по-малко продажби, защото не всички могат да си го позволят.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцедес имат малко повече продажби защото предлагат и бусове. (Статистиката на КАТ вклчва и товарни под 3.5тона)
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    sas ( преди 1 месец )
    Интересно защо Ауди продават толкова по-малко от БМВ и Мерцедес. Дали заради по-евтините алтернативи от ФВ, Шкода и Сеат? Дали заради ценовата политика? Ясно, че не допадат на всички, но все пак не са лоши предложения.