Пазарът на нови автомобили в България отбелязва ръст от 5,88% за първите 6 месеца на 2019 г., сочи статистика на МВР за регистрираните превозни средства. За периода 1 януари - 30 юни у нас са продадени 22 320 нови коли, докато за същия период на 2018 г. резултатът е 21 081.
Най-голям ръст при масовите марки записват Suzuki - 193,98 %, Honda - 123,71%, Opel - 68,66%, FIAT - 68,29% и SEAT - 59,23%, като това се дължи на пристигането новите им модели на пазара у нас през последната година. В същото време, спад се отчита при Ford (-6,78%), Renault (-12,09%), Nissan (-18,82%) и KIA (-25,37%).
При премиум-марките "отличникът" е Volvo, който за 1 години е записал ръст с близо 300%. Отлично се представят още MINI (+110,17%) и Land Rover (+106,19%), докато Audi (-40,75%) и Porsche (-48,57%) отбелязват сериозно отстъпление.
Най-успешната марка на пазара в България и през тази година си остава Dacia с 2727 продажби за първите 6 месеца (+27,07%), следвана от Renault - 2262 (-12,09%) и Skoda - 2164 (+9,3%).
От статистиката на МВР става ясно също, че за първите 6 месеца в България са регистрирани 4 нови коли на Tesla (3 преди година), 3 коли на Ferrari (3 за първите 6 месеца на 2018 г.) и 2 на Bentley (4 за същия период преди година). Тези 3 марки нямат официални представителства у нас.