fallback

Nissan премахва 10% от моделите си

Голямата ножица може да засегне дори легендарни коли като 370Z

Изправен пред топящи се печалби, японският гигант Nissan смята да ореже безмилостно моделната си гама в следващите три години. Минимум 10 на сто от текущите модели на марките Nissan, Infiniti и Datsun си отиват, а за оцелелите ще намалее броят на предлаганите задвижвания и нива на оборудване.

Главният изпълнителен директор Хирото Сайкава потвърди официално за предстоящия отказ от поне шест модела. Тази мярка ще допълни вече обявените съкращения на работна ръка, които ще засегнат 12 500 служители на компанията.

Резултатите на Nissan за първото тримесечие на японската финансова година (април-юни) надхвърлиха и най-песимистичните очаквания - печалбата на компанията падна с цели 99% до едва 14 млн. долара, а маржът се стопи до жалките 0.1%.

Все още няма официална информация кои модели са застрашени. Най-вероятно съкращенията ще засегнат по-компактните модели, при които нормата на печалба е най-ниска. Под въпрос са и някои седани като предлаганата в САЩ Sentra заради глобалния преход към кросоувъри. Според някои анализатори сред най-застрашените модели е и спортният 370Z, чиито продажби отвъд океана са паднали с 36%. Още по-голям е сривът при Infiniti Q60 - 49 процента.

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Скоро Рено ще се разделят с акциите си в Нисан и япончетата ще я закъсат сериозно.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    При компактните модели много вероятно правата върху платформи и двигатели да се държат от Рено. И в случай на пълна раздяла те ще им излезнат прекалени скъпи за производство. Отделно Нисан май няма собствен дизелм, това не е сигурно че е проблем в обозримо бъдеще, но сигурно ще ги по спъне. 1.6 ДЦИ може и те да са го разработвали, но е на база на Рено и зависи как е документирано. Предвид че Рено теглят конците много вероятно да се води техен като стратегически двигател.
  • #9
    none ( преди 5 години )
    Maxima е добър Нисан. За съжаление не се предлага в Европа. При Infinity в момента внимание заслужава само QX50, за който още няма цена в България. Q60 им е най-добрия автомобил в момента макър и купе, особено с двигателя 400 к.с. и точно него да спрат ... Общо-взето започна да се вижда колко струват Нисан без г-н Гон и Рено. Моите очаквания са в следващите години марките на Рено да увеличат пазарния си дял, с тези на Нисан да го намалят (стига Рено да не сключат сделка с Фиат-Крайслер)
  • #8
    до 5 ( преди 5 години )
    В Япония, а и другаде, финансовата година започва на 1 април, така че да, това е първото тримесечие за отчетите
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Нисан поне в Европа дълго време се радваха на липса на конглокенция при СУВ-овете. Но сега почти всички конКуРенти имат адекватни предложения във всички категории.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Уууу, най-после!
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Сигурни ли сте че първото тримесечие е от април до юни?
  • #4
    Макарон ( преди 5 години )
    Напъваха се срещу Гон, сега да ги видим без Гон. За съжаление освен GT-R не се сещам за хубав модел от Нисан.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    май ще се окаже, че рено са ги дърпали нагоре :D
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Нали единствено Рено ги дърпаха надолу. Ама какво излиза след Рено са в точно същото състояние като преди Рено.
fallback
Последни