IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio разби сърцето на американци за 60 000 км

Топмоделът на италианците се показа фантастичен за каране - и доста ненадежден

Вече много десетилетия името Alfa Romeo се свързва с устойчив стереотип: чудесни за каране коли, но пословично ненадеждни. Сега, с новите модели Guilia и Stelvio, и с изцяло преоборудваната фабрика в Касино, имаше достатъчно основания да очакваме излизане от коловоза.


Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Снимки: FCA

Но ако се съди по продължителния тест на Guilia Quadrifoglio, проведен от американското издание Car & Driver, Alfa си остава Alfa. Поне тази конкретна, за която авторът Даниъл Пънд твърди, че му е разбила сърцето."Рядко сме искали автомобил в наш тест да успее толкова, колкото тук. И рядко сме били по-систематично разочаровани".

Тестът на реномираното издание продължава 14 месеца и общо 40 000 мили (64 370 км). Избрана е върховата версия Guilia Qadrifoglio, с двигател от Ferrari и 510 конски сили. В предишните по-кратки тестове журналистите са очаровани от колата, която с лекота побеждава в сравненията BMW M3, Mercedes-AMG C63 S  и Cadillac ATS-V. А "обикновената" версия с двулитров мотор е избрана за един от 10-те най-добри автомобила на C&D през 2018.


Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


В продължителния тест нещата също започват добре. Както обяснява Пънд, въпреки някои дребни оплаквания от качеството на интериора всички се влюбват в колата. Моторът е истинско бижу, 8-степенната трансмисия от ZF работи безупречно, звукът е разкошен, а остротата и бързината на волана надхвърлят и най-добрите образци в тази област.

Но меденият месец трае само 3860 км. След това на таблото светва предупреждение "сервизиране на електронния контрол на газта". Колата все още върви, но се заключва в "нормален" режим на движение и не позволява смяната му. Дилърът в Мичиган не успява да открие никаква причина за това, а предупреждението междувременно изгасва. В сервиза откриват само слаб теч на антифриз, прекратен със затягането на хлабава скоба на маркуч.

След 6600 км пробег екипът откарва своята Giulia QF на пистата, за да я тества. Колата постига 3.6 секунди от 0 до 92 км/ч, изминава четвърт миля за 11.8 секунди и спира от 115 км/ч в рамките на едва 41 метра. Все добри резултати, но в резултат на натоварването отново светва предупреждението за електронния контрол на газта. Отново в сервиза не могат да установят причина, но за всеки случай гаранционно подменят горивната помпа.

При редовното обслужване след 16 000 км журналистите молят в сервиза да проверят източника на слаб шум отзад. Според механиците проблемът е от диференциала, който също е подменен гаранционно.


Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


След 29 000 изминати километра Giulia сякаш получава пристъп на хипохондрия. Първо светват лампите за ниско ниво на маслото. В сервиза се оказва, че маслото е съвсем нормално, и е преинсталиран сензорът. После пак се показва предупреждението за електронния контрол на газта. Дилърът отново не може да открие причина. Чак следващия път, след 37 000 км, механиците намират недобре работещо реле и го подменят.
 
След 43 000 км тестващият колата получава нещо като мини заря след посещение в автомивка: светват предупреждението за отворена врата и за повреда в мигачите (макар те да работят). Двата алармени сигнала звънят едновременно с два различни тона. След малко към тях се присъединява и придупреждението за неработещ парктроник. След десет минути и трите угасват, за да не се появят повече.

След 49 000 километра пак светва лампата за маслото, макар реалното му ниво да е в нормата. В сервиза първо преинсталират сензора (без резултат), после подменят сензора (без резултат) и накрая викат инженер да му направи софтуерен ъпдейт (без резултат).


Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


Цената на редовното обслужване е в рамките на нормалното, ако не броим свещите, които са подменени на 50 000 километра и струват по 50 долара парчето. Но не това е причина за разочарованието на екипа на C&D, а нейните твърде чести визити при майстора. За 14 месеца в ръцете на журналистите Giulia прекарва общо 80 дни в сервиз.

Да се вадят заключения от единични случаи би било прибързано, разбира се. Но опитът на американците с Giulia QF e напълно в тон с класическата ни представа за Alfa. Тя много прилича на любовта: миговете на пълно щастие се редуват с мигове на чиста болка.

Още снимки на Giulia Quadrifoglio вижте в галерията:

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Старата ми Алфа 75 от как я помня винаги има проблем с датчика за налягането на маслото, и всички чек лампи светят на дискотека при по влажно време. Обаче върви на гръм, никога не се е возила на пътна помощ. Това е истинска Алфа, хубавото е, че Джулия също е истинска алфа а не напудрен Фиат.
  • #29
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    боли, когато си купиш най-евтината кола на пазара, само щото е най-евтина, и някой ти каже истината
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 3 седмици )
    От тъпата статия стана ясно,че американците са *** и сума време не могат да разберат какво е изгоряло,а на мивката са намокрили електрониката!
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Poluivanov ( преди 3 седмици )
    Пълни глупости...
  • #26
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Проблемът не е кой прави електрониката, а колко му плаща Фиат за поръчката. Хората правят за колкото им е платено. Марки като Фиат и Мазда са известни циции.
  • #25
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Df Gdd ( преди 3 седмици )
    Гнусна, пропаганда платена от кон..к.у.р.е.н.цията. Но балъците нека вярват и да си дишат "чистия дизел"
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До международен ( преди 3 седмици )
    Странно моето Ауди вече е на 103000км. купих го ново и досега не съм доливал масло нито съм сменял двигател на 40000км. Не само това но нямам никакви проблеми нито механични нито по електрониката. Само консумативи и ад блу. Така,че тия легенди как се сменят двигатели на 40-50000км. някъде другаде ги разправяй. Иначе Алфата е супер,
  • #23
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до 21 ( преди 3 седмици )
    Колкото повече си ги повтаряш ти неща, толкова повече сам си вярваш, нали :D Нищо, че тая година умрялата отдавна Lancia е продала двойно повече коли от Alfa - макар че има само един модел, който е всъщност фиат панда :D
  • #22
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Дaнaил ( преди 3 седмици )
    Aлфaтa е култов aвтомобил,нa който вcичко е проcтено.Aко cи купиш Aлфa cъc cърце/то c рaзум не cтaвa/никогa нямa дa те дрaзнят тaкивa меродaвни проблемчетa.Aлфa Ромео е Чиcтa Любов!!!
  • #21
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Международен ( преди 3 седмици )
    Не съм фен на алфа но нали гледам в Германия как нови аудита и vw спират и сипват по литър масло и на 40000-50000 км опаа основен на мотора ... Всички нови коли ги правят евтино и некачествено да не говорим че Мерцедес слагат двигатели на рено и брабус тунинг се прави във Франция жалка картинка част от електрониката се прави в България всичко е изгъзица