Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Два автомобила с еднаква мощност, но с коренно различен характер (ВИДЕО)

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Когато животът започне да се отнася малко по-ласкаво с вас, една от първите стъпки е да зарежете добрия стар хечбек и да си вземете луксозен седан.

На пазара има всякакви предложения - японски, шведски, американски и какви ли не други. Но осем от всеки десет купувачи в Европа с тъпо упорство насочват поглед към Германия и към един от трите властелина на този сегмент: BMW Серия 3, Mercedes-Benz C-класа или Аudi А4.
Сега обаче в германските ловни полета внимателно нагазват още двама конкуренти - безкрайно различни един от друг, но идентични в желанието да издърпат килимчето изпод Голяма тройка. Изправяме един срещу друг Jaguar XE и новата Alfa Romeo Giulia.

ДИЗАЙНЪТ

От Jaguar представят XE като първия си опит в компактния премиум сегмент. Което вероятно означава, че злополучният X-Type само ни се е присънил.
XE няма нищо общо с окаяния си предшественик от ерата Ford. Той носи елегантните черти на по-големия XF, но в по-прибран вид, и неслучайно бе избран за най-красив автомобил в света преди две години.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

На фона на Giulia той ни се струва почти консервативен, но пък и тъкмо това очакваме от една класическа британска марка.
Италианският кандидат е доста по-динамичен на вид, и то далеч не само заради класическото Alfa червено.
Фантастичната елегантност от модели като Brera се е позагубила тук, отстъпвайки място на повече динамика и агресия. Съвсем уместно за първия истински спортен седан на Alfa от 80-те години насам.

ДВИГАТЕЛИТЕ

При XE изборът при задвижването се простира от пестеливия дизел със 163 коня до трилитровия V6 турбобензин с 380.
При Alfa ножицата е още по-отворена - от дизел със 150 конски сили до мокрия ни сън Quadrifoglio, с V6 от Ferrari (или по-точно с половинката от V12 на Ferrari) и 510 коня.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Днес обаче сме пренебрегнали тези фантастични мотори за сметка на онези, които ще се продават най-много в истинския живот - двулитровите турбодизели с по 180 конски сили всеки.

И в двата случая това са изцяло нови агрегати. Двулитровият дизел на Jaguar е най-икономичният мотор в историята на компанията, поне според нея самата. 2.2-литровият дизел на Alfa, макар и по-голям като обем, обещава  същия среден разход от 4.2 литра на сто. Тук и англичаните, и италианците послъгват, естествено. Вероятно можете да постигнете такъв разход, ако сте тест пилот на специално подготвен полигон в прохладна лятна утрин и със азотна смес вместо въздух в гумите. Ако сте просто стиснат шофьор, може да го докарате до около 5.5 на сто. А ако се порадвате на тези два автомобила по начина, по който те заслужават, разходът отива до 7 на сто. Което също никак не е много.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Освен еднаква мощност, двете коли имат и еднаква скоростна кутия - фантастичен осемстепенен автоматик от майсторите ZF. Но между тях има и една голяма разлика: Giulia е със задно предаване, а този конкретен XE е със задвижване на четирите колела.

Това обяснява и защо в импровизирания ни драг рейс Alfa-та печели пет пъти от пет. Тя не само има малко по-голям въртящ момент, но е и с над 150 килограма по-лека.
За сметка на това XE има специален автопилот, който при ниски скорости върху сняг или пясък се грижи за газта вместо вас и ви оставя да се фокусирате върху волана.

НА ПЪТЯ

Свикнали да свързваме Jaguar с големите, елегантни седани, и XE няма да промени това. Не ни разбирайте погрешно: тази кола е напълно способна и да вдига адреналина с отличното си сцепление, прецизния волан и векторното разпределение на въртящия момент. Но някак си не ви окуражава да го правите. При всяко по-рязко натискане на газта си представяме как на съседната седалка Джийвс леко повдига вежди.
Елегантният роторен контролер за предавките - запазена марка на Jaguar - допълнително укротява спортните напъни. Тази кола е създадена да ви вози със стил и в безукорен комфорт.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Когато слезете от нея и се качите в Giulia, изведнъж ще се почувствате с 15 години по-млади. Тук всичко е по-леко, по-директно, по-бързо. Ако XE е създаден да успокоява, това тук е замислено да ви разтупка сърцето.
От Alfa се хвалят с най-бързия волан в целия сегмент и с радиус на завой, който е с 60 см по-малък от този на Серия 3 и с метър и 40 см по-малък от С-класата. На пътя, особено в завои, Giulia се усеща изумително жизнерадостна и даже палава. Спирачките ползват електромеханично задвижване вместо серво, което намалява вибрациите по педала и скъсява спирачния път при 130 км/ч с цели пет метра.

ВЪТРЕ

В Jaguar получавате онова приглушено чувство за лукс, което само англичаните умеят да постигат. Материалите са скъпи и безукорно изработени. Обезшумяването е с една степен по-добро от това на Alfa, задната седалка е по-просторна. При италианците багажникът е мъничко по-голям, но и XE с неговите 455 литра покрива всички нормални нужди.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Интериорът на Giulia е красив и добре изработен, макар и малко консервативен като за италианска кола. Информационната система с въртящия контролер силно напомня на тази в BMW - логично, защото се прави от същия поддоставчик.

Естествено, има и няколко типични за Alfa недомислия. Закопчалките на колана се смъкват под нивото на седалката и всеки път ще трябва да ги търсите. Задните врати са подчертано неудобни. За да изключите мигача, трябва леко да го натиснете в обратната посока, което в един от три случая дава противоположен сигнал  и ще накара другите шофьори да ви сметнат за идиот. И накрая стигаме до металните планки на волана за смяна на предавките - истински скулптури от метал, които обаче отчетливо пречат да стигнете до лостчетата за мигачи и чистачки.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

ЦЕНАТА

Базовата версия на XE, със задно предаване и по-слабия дизел, започва от 65 000 лева, което го прави най-достъпния Jaguar на пазара. Тестовата ни кола вдига летвата до 85 000, и то без някои допълнителни екстри. Най-скъп е бензиновият V6, започващ от 105 хилядарки.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE

Ако сте очаквали Alfa да влезе в тази битка с дъмпингови цени, ще останете разочаровани - Giulia започва от 71 000 лева, тестовата ни кола удря 80 хиляди, а върховата Quadrifoglio вдига летвата до 155 000. За да се борят със старата си репутация за слаба надеждност, италианците дават петгодишна пълна гаранция.

Коя си струва повече? Честно казано, не можем да кажем. Това са два толкова различни като внушение автомобила, че не бихме могли да ги сравняваме. Със сигурност знаем едно: германците вече не са сами на игрището. Което е добре за всички.

Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE


Alfa Romeo Giulia
180 к. с. максимална мощност
450 Нм максимален въртящ момент
7.1 секунди 0-100 км/ч

Jaguar XE
180 к. с. максимална мощност
430 Нм максимален въртящ момент
7.8 секунди 0-100 км/ч

 

0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    F01 ( преди 1 година )
    Принципно съм фен на немските,но тези двете тук са невероятни.Алфата е замислена да е най-добра във всичко в момента в който излиза.Сякаш са взели този и този показател на 3-та серия примерно и са го подобрили,и когато хората прочетат характеристиките,да видят Джулията да оглавява класациите.Макар никога това да не е било водещото при тях,винаги са разчитали преди всичко на чара си да печелят клиенти.От двете лично повече ми харесва Ягуара,но ако трябва да избирам,кое да карам - Алфата разбира с
  • #17
    7 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 1 година )
    Един свестен коментар да прочета от "Един там" - поздравления от мен колега. А всички АЛфисти или там каквито сте, с коментарите си показвате единствено, че сте същите като 'немските фенове', които така силно плюете и храните.... жалко е наистина. А алфата само времето, ще покаже дали е надеждна или е като другите произведения на FIAT (Fehler In Alle Teile).
  • #16
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И какво като ги няма германците?!?! Още по-добре - по-чиста природа! Няма облаци сажди да закриват слънцето, а на хартия да сме по-чисти от горски въздух! Аре, стига с тия правеш..., опа - "ВАГенски" номера!!!!!
  • #15
    15 rate up comment 2 rate down comment
    до SST ( преди 1 година )
    Абе ти във всеки сайт, под всяка статия за Алфа ли ще пишеш за това М4GTS?Личи си колко разбираш от коли, щом сръвняваш сериен седан, с булид от DTM хомологиран за движение в градкса среда!Айде сравни времента на кое и да е серийно М3, М4, М5 с това на Giulia QV и тогава поскачай! Аман от разбирачи!
  • #14
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Един там ( преди 1 година )
    Всъшнос, нишо не сравняват, а само си плямпат. Живеем у демокрация и секи може да си говори, каквот му е на езикот. За мен, Жулия-та е много добра кола, като цяло. Гледал съм я на живо. НО, за момента мога само да я гледам. Пак ше кажа, момци, недейте профански да плюете "другите", "германските" или "италянските" марки... Нема смисъл. Всеки има очи и душа и пречупва нещата през своите сетива. Ся, да кажеш ча БМВ е кошница... ??? Или Мерцедес ??? Стига глупости... инак - VIVA ALFA ROMEO !!! :)
  • #13
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз не мога да разбера защо всички във форума сравняват този нов модел на Алфа със старите Алфи? И защо мислят, че проблемите които ги има при по-старите модели и тук ще ги има също? Очевидно италианците са направили съвсем нов модел, който няма много общо със старите модели.
  • #12
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха гоуфаджийте пищят на умряло. Алфа им смачка фасоните и всичко що е немско е далече зад тази алфа. Най-бързия седан в класа, с най-добрите двигатели на по-ниска цена и разбира се много по-надеждна техника от немско китайските боклуци. всичко що е правено от дебел пиян Ханс с мръсен мустак не става и за скрап. А сега даже се сглобяват дошли от китай части от немци на име Хасан с образование от анадола за аграр. Немско качество нема що. VIVA ITALIA :)
  • #11
    5 rate up comment 26 rate down comment
    Брандо ( преди 1 година )
    Тези Алфи голяма реклама им удрят. Хората обаче не са глупави да си вземат боклуци !
  • #10
    3 rate up comment 33 rate down comment
    Clown ( преди 1 година )
    Цената не е ДВОЙНА ами тройна.Така е защото това е ГЕРМАНСКА кола а не жабарска трошка!
  • #9
    20 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 1 година )
    Бях сигурен ,че ще тествате моделите на въглища. Джак и Алфа на дизел - отврат !!!