IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изненада: Lancia продава много повече от Alfa Romeo

FCA е на път да се откаже от закриването на легендарната марка

Изненада: Lancia продава много повече от Alfa Romeo

Легендарната марка Lancia показва впечатляващ ръст на продажбите за първото полугодие на 2019 г., което може да се окаже решаващо за плановете на концерна FCA за нейното бъдеще. Нещо повече - Lancia продава повече нови автомобили от Alfa Romeo, съобщава Automotive News.

За първото полугодие продажбите на Lancia в Европа са скочили с 28%, докато тези на Alfa Romeo са паднали с 42%. Това показва, че решението на FCA да не закрива марката - нещо, за което се говори упорито през последните години, е напълно правилно. В момента Lancia е представена само на един пазар - в Италия, и само с един модел - Ypsilon, като за първите 6 месеца от него са пласирани 34 691 бойки.

Хечбекът Ypsilon е на пазара още от 2011 г., като FCA първоначално не планираше негов наследник заради липсата на достатъчно средства. Сега обаче това е на път да се промени и според последните информации такъв автомобил ще бъде представен още през 2020 г. Той ще бъде изграден на базата на новото поколение на FIAT 500, което също ще дебютира догодина.

Alfa Romeo

В същото време продажбите на Alfa Romeo през първото полугодие са паднали с 42% - до 29 187 единици, като 14 500 от тях се падат на пазара в Италия. Марката предлага само два актуални модела - седана Giulia (5858 продажби, спад от 44%) и кросоувъра Stelvio (13 771 продажби, спад 18%). И двата автомобила са на пазара от 2016 г. и  въпреки положителните отзиви, които получиха, представянето им на пазара е доста слабо и те отстъпват на моделите на голямата германска тройка. 

В гамата на Alfa влиза и компактният хечбек Giulietta, който се продава от 2010 г. Неговите резултати за полугодието са 8952 продажби (-47%). Спортната кола 4C Spider също се продава в Европа - 143 бройки (-32%), както и субкомпактният хечбек MiTo - 561 единици (-91%).

Alfa Romeo

Засега няма яснота какво ще направи FCA с тези лоши резултати. През март Alfa Romeo представи кросоувъра с хибридно задвижване Tonelo, но не е ясно кога ще стартира неговото серийно производство. Според информациите до момента, неговото бъдеще до голяма степен е зависило от сливането на FCA с Renault, което пропадна. 

Снимки: Lancia, Alfa Romeo

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до QUADRIFOGLIO ( преди 1 месец )
    Абсолютно. Вместо да наливат пари в Заубер можеха да си оправят дилърската мрежа поне в щатите, където толкова искат да пробиват..
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 1 месец )
    Стелвио изобщо не е име на създател, а на легендарен проход в Алпите. Напиши в Гугъл STelvio pass и ще видиш за какво иде реч.
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    QUADRIFOGLIO ( преди 1 месец )
    Докато FCA се реформира и не обнови своя персонал в сферата на маркетингът, смисълът от това да създават отлични автомобили е нулев. VAG години на ред правят пълни ***, но въпреки това се продават, защото немците това го умеят. Италианците умеят да правят коли, но не и да ги продават. Ламборджини е чист пример, италианци правят колите, а немците им намират пазари и то доста успешно.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    QUADRIFOGLIO ( преди 1 месец )
    Екипът на Alfa Romeo създаде страхотни автомобили, които сложиха немските си конглокенти в малкия си джоб по пистите, обаче маркетинговият им отдел е трагичен, защото въпреки страхотните машини, които трябва да продават и рекламират, изобщо не им се получава. Отделно Alfa Romeo има огромна фенска база по цял свят, Lancia също, но за разлика от Alfa Romeo, Lancia два фиата на кръст, няма и следа от спортните гени, от кралицата на ралито Делта Интеграле.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    QUADRIFOGLIO ( преди 1 месец )
    Имам познат британец, който си взе Джулия още 2017, и казва "обичам моят Джулия, но мразя FCA". Оплаква се човека, че чака по гаранция с месеци да доставят лагер ли там кво беше и не може да си ползва колата. Продажбите на FCA са ниски, най-вече заради лошото отношение на дилърските центрове и сервизи към клиентите, както и липсата на добър рекламен подход.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    QUADRIFOGLIO ( преди 1 месец )
    Lancia продава повече само в Европа, докато Alfa Romeo се насочиха към американския пазар. Даже името на моделът "Stelvio" всъщност е име на американски създател на този автомобил. В Европа средната класа, като прослойка от обществото изчезва, тук се продават таралясници, като Дачия за по 20 000лв. просто хората нямат пари за Джулия, която почва от 80 000лв, а малцината с пари карат бенцове. На Ауди продажбите също са зле.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    FCA са една от най-стабилните автомобилни компании последните 7-8 години. Машина за растящи маржове, бързо погасяване на дълг и маса кеш. Основният двигател са РАМ и Джип там, но имат маса други солидни бизнеси като Комау, Тексид и да не говорим заключената стойност под Мазерати, Алфа и другите брандове.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    FCA имат кошмарен маркетинг, колите им са същото качество като PSA-Opel или Ford, а продажби клонящи към санитарния минимум, за да съществуват. Ама то без реклама и стратегия за пазарно представяне не става. Ако Рено ги вземат и разменят акции ц Нисан срещу заложника Гон, може и да направят стабилна компания от тях.
  • #5
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разбира се, че търсят интериор. 97% от хората не са състезатели, а си карат децата и жената на училище или на почивка. Хората прекарват времето вътре в колата, а не зяпайки я отвън. А една нормална кола от "любимата на Бай Ганьо марка" например, има повече от достатъчно пътно поведение дори за екстремни ситуации.
  • #4
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Алфата е бомба - Джулия 2.0 бензин. Карам я вече трета година. Нито едно посещение в сервиз. Хора около мен сменяха съединители и правиха ремонти на двигатели на гаранционни автомобили от една друга марка - любима на Бай Ганьо, но няма да я споменавам тук. Проблемът е, че хората търсят интериор. Това колата дали е добра - няма значение.